معاون استاندار سمنان:

سمنان بیشترین رشد اقتصادی را دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه دامپروری یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی این استان هدف‌گذاری شده است گفت: با اقدامات صورت گرفته، در سال گذشته سمنان یکی از سه استان با بیشترین میزان رشد اقتصادی در کشور لقب گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه دامپروری یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی این استان هدف‌گذاری شده است گفت: با اقدامات صورت گرفته، در سال گذشته سمنان یکی از سه استان با بیشترین میزان رشد اقتصادی در کشور لقب گرفته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری سمنان، احمد ریواده در همایش تجلیل از فعالان دامپزشکی استان سمنان اظهار داشت: امروز اهمیت نقش مردم در تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و شعار سال بر کسی پوشیده نیست و همه ما باید نقش خود را در تحقق راهبرد‌های اساسی کشور بشناسیم و به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال “مهار تورم و رشد تولید” از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: این مهم در استان سمنان به‌عنوان یکی از رویکردهای جدی کارگزاران دولت دنبال می‌شود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال گذشته در این استان تصریح کرد: در سال 1401 گزارش‌های ملی و استناد به آن نشان می‌دهد اقدامات ارزشمندی راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و شعار سال در استان سمنان صورت گرفته است و این شایسته قدردانی است.

ریواده افزود: در همین راستا سمنان سومین استان کشور از نظر میزان رشد اقتصادی و تنها استان کشور بوده که رشد اقتصادی مثبت را در کالاهای غیرنفتی به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به نقش مهم تولیدات دامی در تأمین امنیت غذایی تصریح کرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان سمنان که در سال 1385 صورت گرفت، بخش کشاورزی به‌ویژه حوزه تولیدات دامی به‌عنوان یکی از پیشران‌های مهم توسعه در این استان تعریف شد و اکنون نیز می‌بینیم کشاورزی در تحقق رشد اقتصادی استان سمنان بیشتر مهم بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه فضای نخبگانی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه تولد داروهای دامی جایگاه بسیار مهم دارد خاطرنشان کرد: نگاه به امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین اقدامات است؛ چراکه نمی‌توان از نقش امنیت غذایی در دنیا گذشت.

ریواده با بیان اینکه اقدامات دامپزشکی در ایجاد امید و امیدآفرینی بسیار مهم است خاطرنشان کرد: امروز تخصص در اجرای سیاست‌های بخش سلامت انسان و غذا که با سلامت دام وابستگی کامل دارد، نیازمند توجه جدی است که در استان سمنان در بالاترین سطح آن وجود دارد.

وی با اشاره به نقش اساسی فعالان حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه عنوان کرد: تلاش‌های جهادی دامپزشکی در راستای تحقق سند سلامت غذایی به‌عنوان اولویت دولت سیزدهم باید در قالب جهاد تبیین معرفی شود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به حجم بالای فعالیت برای نظارت بر تولیدات و فراورده‌های خام دامی مانند لبنیات و گوشت قرمز و همچنین تولیدات حوزه طیور مانند گوشت مرغ و تخم‌مرغ تأکید کرد: در استان سمنان در بخش نظارت بر فرآورده‌های خام دامی بسیار مهم است و باید این حجم از تلاش و فعالیت‌ها بیش‌ازپیش معرفی شود.