معاون وزیر صمت:

شاخص رشد صنعتی کشور مثبت شده است

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: نرخ بیکاری در کشور درحال کاهش است و پس از سال‌ها با تلاش دولت‌مردان و همراهی صنعت‌گران شاخص رشد صنعتی کشور مثبت شده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: نرخ بیکاری در کشور درحال کاهش است و پس از سال‌ها با تلاش دولت‌مردان و همراهی صنعت‌گران شاخص رشد صنعتی کشور مثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت قم، محمدمهدی برادران در همایش روز ملی صنعت و معدن که در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف باید در رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مشارکت کنند، اظهار کرد: برخی از مناطق صنعتی و واحدها با مشکل کمبود برق و گاز روبرو هستند که این مشکل به سال‌‌ها قبل برمی‌گردد اما دولت سیزدهم برای رفع مشکلات آنان گام‌های اساسی برداشته است.

وی یکی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: نرخ بیکاری در کشور درحال کاهش است و پس از سال‌ها با تلاش دولت‌مردان و همراهی صنعت‌گران شاخص رشد صنعتی کشور مثبت شده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با انتقاد از تصمیمات بورس کالا در روند تولید و اشتغال صنعتی و معدنی، یادآور شد: برخی اقدامات بورس کالا که باهدف قیمت سازی انجام می‌شود، باید مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد.

وی مشکلات بانکی، مالیاتی، مسدودسازی سپرده‌های بانکی و برخی دیگر از چالش‌های تولیدکنندگان را میراث عملکردهای نادرست در گذشته دانست و عنوان کرد: احیای بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی به‌خوبی اثبات کننده عملکرد مثبت دولت در حوزه صنعت است.

برادران با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری در قم و کاهش نرخ بیکاری تک رقمی قم گفت: صنعت کفش قم می‌تواند در سطح جهانی با کالاهای چینی رقابت کند و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی از فعالیت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در قم یاد کرد و گفت: تعداد واحدهای معدنی فعال استان نیز باید حداقل به ۲۰۰ معدن برسد.