مدیر منطقه ۳ شهرداری قم خبر داد:

اجرای ۷ پروژه شهری قم در بلوار شهید خداکرم

مدیر منطقه سه شهرداری قم از انجام هفت پروژه مهم شهری در بلوار شهید خداکرم خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها بخش زیادی از مشکلات بلوار رفع شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم از انجام هفت پروژه مهم شهری در بلوار شهید خداکرم خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها بخش زیادی از مشکلات بلوار رفع شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی‌وزیری با بیان اینکه منطقه سه کمتر از یک دهه قبل جزو مناطق برخوردار قم بوده است، اظهار کرد: در گذشته نه‌چندان دور خیابان امام خمینی (ره) یکی از خیابان‌های اصلی شهر به‌شمار می‌رفته است، اما به مرور زمان و به واسطه رشد شهر از سمت دیگر این منطقه کم برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه منطقه سه با ۲۳۰۰ هکتار جزو بزرگترین مناطق شهر به‌شمار می‌رود، افزود: سرانه فضای سبز منطقه ۲۴ متر بوده و ۱۸۵ هزار نفر جمعیت در این منطقه ساکن هستند.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به اینکه ۲۷۰ هکتار از مساحت منطقه حدفاصل میدان سعیدی تا میدان امام خمینی (ره) بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته بسیاری از مشکلات عدیده منطقه حل شده است و ما ابتدا به دنبال حل مشکلات زیرساختی منطقه بودیم و با کمک شهرداری و شورای شهر توفیقات خوبی حاصل شده است.

روحانی‌وزیری با اشاره به مشکلات موجود در زمینه ورودی‌های شهر ادامه داد: در بلوار سردار سلیمانی مشکلات حقوقی و عمرانی برطرف شده و چهار رمپ ورودی خروجی را از نو بهسازی و نوسازی کردیم.

وی با اشاره به اینکه بستر بلوار شهید سلیمانی در منطقه سه بهسازی شده است، اضافه کرد: بلوار شهید خداکرم که مشکلات بسیاری داشت هفت پروژه تعریف کردیم که تنها دو مورد از این پروژه‌ها باقی مانده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به زیرسازی و آسفالت مسیر برگشت بلوار شهید خدا کرم تاکید کرد: این پروژه به دلیل بار ترافیکی سنگین با سختی دنبال شده است و این طرح در مدت زمان چهار ماه به اتمام خواهد رسید.

روحانی‌وزیری از احداث کمربندی کنار ریل راه‌آهن برای کاهش بار ترافیکی بلوار خداکرم خبر داد و گفت: با احداث این کمربندی بار ترافیکی وارد شده از سمت شهرک‌های صنعتی از میدان تره بار به سمت بلوار امام علی هدایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح مصوب شده و امسال قرارداد احداث آن منعقد خواهد شد، افزود: با توجه به در پیش بودن فصل سرما ممکن است که این پروژه امسال به بهره‌برداری نرسد.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به دیگر پروژه‌های اجرا شده در بلوار شهید خداکرم اظهار کرد: خط‌کشی، احداث کندروی لاین رفت به طول هشت کیلومتر، ایجاد سه لاین سرعت‌کاه و نصب چهار دوربین کنترل ترافیک از جمله این پروژه‌ها بوده است.