استاندار سمنان عنوان کرد:

تامین امنیت کویر در گرو تولید ثروت برای روستاییان حاشیه کویر

استاندار سمنان با اشاره به نقش مهم مردم بومی در تامین امنیت بر ضرورت توجه به اشتغال روستاییان و خصوصا روستاهای حاشیه کویر در استان تاکید کرد.

استاندار سمنان با اشاره به نقش مهم مردم بومی در تامین امنیت بر ضرورت توجه به اشتغال روستاییان و خصوصا روستاهای حاشیه کویر در استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی ۱۳آبان ماه در دیدار با مدیرکل و کارکنان پدافند غیرعامل استانداری سمنان که در دفتر استاندار سمنان انجام شد اظهار کرد: توجه به روستاها، ایجاد اشتغال و تولید ثروت در روستاها بویژه روستاهای حاشیه کویر در راستای تثبیت سکونت در روستاها و حفظ امنیت کویر در سطح استان تاثیر بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: در بحث امنیت غذایی، پیشگیری از پیری جمعیت، افزایش نرخ فرزند آوری، حفاظت از واحدهای صنعتی و تولیدی و سایر بخش‌ها ، موضوع مهم آموزش، اطلاع رسانی و سازماندهی در حوزه پدافند غیرعامل امری ضروری است.

استاندار سمنان گفت: ارتقاء پدافند غیرعامل به واسطه اهمیت و جایگاهی که در بخش صیانت از کشور و استان دارد، نیازمند یک عزم عمومی و آموزش همگانی است.

هاشمی ادامه داد: اقدامات و تلاشهای صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل از جمله بازدید های میدانی، حضور در شهرستان ها، جهاد تبیین و تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته توسط مدیرکل و کارکنان‌ این مجموعه ارزنده بوده و جای تقدیر دارد.

استاندار سمنان با اشاره به کسب رتبه برتر کشور از سوی پدافندغیرعامل استان خاطرنشان کرد: به‌واسطه کسب رتبه برتر کشوری در حوزه پدافند غیرعامل توسط استان، بار مسئولیت دست اندرکاران حوزه پدافند عیرعامل در استان بیش از پیش افزایش یافته و باید این‌جایگاه حفظ شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان تصریح کرد: بواسطه جایگاه استراتژیک و حساس استان سمنان، تبیین اهداف، ماموریت‌ها، سیاست ها، اقدامات و جایگاه پدافند غیرعامل برای همگان باید به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته باشد.