در سالروز ۱۳ آبان؛

خروش قم علیه جنایت استکبار جهانی

در سالروز ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط جمعی از دانشجویان پیرو خط امام، اقشار مختلف مردم قم با برپایی راهپیمایی این روز را گرامی داشتند.

در سالروز ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط جمعی از دانشجویان پیرو خط امام، اقشار مختلف مردم قم با برپایی راهپیمایی این روز را گرامی داشتند.

به گزارش مهر، در ۱۳ آبان ماه و در سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، بسیاری از جوانان و نوجوانان دانش آموز و دانشجو و اقشار مختلف مردم قم با حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان که از مصلای قدس این شهر تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داشت، جنایات و توطئه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ملت ایران را محکوم کردند و آمادگی خود را برای ادامه انقلاب اسلامی اعلام داشتند.

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال قم به دلیل حوادث اخیر غزه و جنایات رژیم اشغالگر قدس با حمایت های آمریکا جنایتکار علیه مردم بی دفاع فلسطین رنگ و بوی دیگری داشت و با شکوه تر از سالهای گذشته برگزار شد.

هزاران نفر از دانش آموزان پسر و دختر بسیجی که سر بندهای لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا خامنه‌ای بر پیشانی بسته بودند و پرچم های ایران و فلسطین و حزب الله لبنان در دست داشتند از ساعات ابتدایی برپایی راهپیمایی در مصلای قدس و میدان جانبازان محل آغاز راهپیمایی حضور بهم رسانند.

بسیاری از خانواده های قمی با فرزندان خود در این راهپیمایی ملی حضور یافته بودند و علیه سیاست های استکباری آمریکای جنایتکار شعار دادند.

شماری از دختران و خواهران قمی به یاد شهدای غزه و کودکان و زنانی که در بمباران رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیدند پیکرهای کفن پوش های نمادین کودکان غزه را به دست گرفتند تا مظلومیت و بی گناهی آنان را به گوش دنیا برسانند.

از آنجا که ۱۳ آبان ماه روز دانش آموز نامگذاری شده شعاردهنده مراسم نیز در بخش زیادی از مسیر راهپیمایی بر عهده نوجوانان بود.

بسیاری از دانش آموزان مدارس مختلف استان قم با لباس های فرم بسیج دانش آموزی و لباس های فرم مدارس خود در این راهپیمایی حاضر شده بود و در طول مسیر راهپیمایی از خیابان شهدا تا حرم مطهر نیز ایستگاه های فرهنگی از سوی بسیج دانش آموزی استان قم برپا شده بود.

راهپیمایان قمی با سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی جنایات روزهای اخیر آنان در غزه را به شدت محکوم کردند و برای مبارزه با این رژیم غاصب اعلام آمادگی کردند.

سرود سلام فرمانده نیز به صورت دسته جمعی و با حضور هزاران نفر از نوجوانان قمی در چهاراه شهدای قم بازخوانی شد و نوجوانان و جوانان دهه هشتاد و نود اعلام داشتند که در راستای دفاع از کشور و ارزش های اسلامی و مبارزه با استکبار در صحنه حضور دارند و پاسدار نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا خواهند بود.

برخی از دانش آموزان نیز با تدارک نمادهای ضداستکباری از جمله چهره های منفور رییس جمهور آمریکای جنایتکار و نتانیاهو همینه پوشالی آنان را به تمسخر گرفتند.

با توجه به سخنرانی دیروز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص حوادث اخیر در غزه بسیاری از راهپیمایان تصاویر دبیرکل حزب الله را در دست داشتند و ندای لبیک یا نصرالله و لبیک یا خامنه ای سر دادند.

راهپیمایان در انتهای مسیر راهپیمایی با ورود به حرم مطهر حضرت معصومه (س) در صحن امام رضا (ع) تجمع کردند و شعارهای مگر بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در صحن حرم بانوی کرامت که انقلاب اسلامی ایران مرهون هجرت تمدن ساز آن بانوی بزرگ اسلام است سر دادند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم و نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان روز ۱۳ آبان قم سخنرانی کرد.

وی با اشاره به ریشه اصلی جریان صهیونیست و چگونگی شکل گیری این رژیم جعلی بر ابعاد مختلف حمله اخیر رژیم اشغالگر قدس به غزه پس از عملیات موفقیت آمیز طوفان الاقصی پرداخت.

در پایان این راهپیمایی نیز قطعنامه قرائت شد و حاضرین با ندای الله اکبر بندهای ان را مورد تایید و تاکید قرار دادند.