گزارش خبری «گویه»؛

ثبات و آرامش از آنِ ایران؛ ناامنی و اضطراب برای رژیم اسرائیل

سران تل آویو با اعتماد به نفس زیاد به دنبال تزریق تهدید و ناامنی به سوی ایران اسلامی بودند اما عملیات طوفان الأقصی که طبعا با هماهنگی اجزای محور مقاومت صورت پذیرفته است عمق شکنندگی دشمنان ایران را اثبات کرد

سران تل آویو با اعتماد به نفس زیاد به دنبال تزریق تهدید و ناامنی به سوی ایران اسلامی بودند اما عملیات طوفان الأقصی که طبعا با هماهنگی اجزای محور مقاومت صورت پذیرفته است عمق شکنندگی دشمنان ایران را اثبات کرد

سردبیر«گویه»: رویدادهای شگفت انگیز این روزها در سرزمین های اشغالی فلسطین به برجسته ترین خبر دنیا تبدیل شده است و رژیم صهیونیستی را در آشوب و ناامنی و تلاطم فرو برده است.

اتفاقات این روزهای فلسطین را هیچ تحلیلگری در دنیا پیش بینی نمی کرد اما جریان مقاومت توانست با برنامه ریزی و استفاده از اصل غافلگیری ضربات ماندگاری را به رژیم اسرائیل وارد آورد. این اتفاق با موج خوشحالی و امیدواری و حمایت در میان ملل مسلمان و جامعه ایران همراه بوده است و اجتماعاتی در حمایت از مقاومت در استان ها و شهرهای مختلف برگزار شده است.

مردم شهر مقدس قم شب پانزدهم مهرماه، با در دست داشتن پرچم‌های نیروهای مقاومت در خیابان‌ها، معابر عمومی و گلزارهای شهدا گردهم آمدند و با توزیع شربت و شیرینی برای پیروزی فلسطینی‌ها در عملیات «طوفان الاقصی» ابراز خوشحالی کردند.

در این رابطه آیت اله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفته است: حملات اخیر به رژیم صهیونیستی در واقع پاسخ به جنایات این رژیم کودک کش بوده‌ که سال‌هاست با غصب سرزمین فلسطین مشغول تخریب و ظلم به یک ملت است.

ایشان در دیدار عده‌ای از فضلای حوزه علمیه قم تاکید کرد: از کشورهای اسلامی درخواست می‌کنیم تا محور مقاومت را تقویت نموده و از بی تفاوتی نسبت به موضوع فلسطین دست بردارند و به فکر عادی سازی روابط با کشوری که قادر به حفظ خود نیست و یک حکومت جعلی و رو به زوال است نباشند.

ایشان سخنان امام راحل در محو رژیم صهیونیستی و پیش‌بینی رهبری درباره محقق شدن آن را مهم دانسته و افزود: راهی جز وحدت همه در برابر این رژیم فاسد وجود ندارد، ان شاءالله این پیروزی مقدمه فتح کامل باشد و بیت المقدس بطور کامل در اختیار مسلمان قراربگیرد.

چند روز پیش بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی بیان داشتند: «رژیم غاصب، رفتنی است. امروز نهضت فلسطین از همیشه‌ی این هفتاد هشتاد سال سرحال‌تر است. مشاهده میکنید که امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضدّ غصب، ضدّ ظلم، ضدّ صهیونیسم از همیشه بانشاط‌‌‌‌‌‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است و ان‌شاءالله این نهضت به نتیجه خواهد رسید».

اکنون حمله گسترده گردان‌های مقاومت فلسطین به رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل، غاصبان و حامیان آنان را در شوک مطلق فرو برده است. جمع‌بندی خبرها بیانگر آن است که در این عملیات بیش از ۲۵۰ نظامی رژیم کشته شده‌اند و بیش از ۱۰۰ نفر از آنان به اسارت درآمده‌اند و صدها نفر نیز زخمی شده‌اند. مقاومت فلسطین در یک عملیات پیچیده و چندوجهی اطلاعاتی، مخابراتی و عملیاتی، آنچنان ضربه‌ای به این رژیم وارد کرد که رسانه‌های سرشناس رژیم غاصب، آن را هولناک و غیرقابل جبران خواندند. به باور ناظران، نفوذ گسترده گردان‌های فلسطینی به شهرها و شهرک‌های اطراف غزه که منجر به تصرف کامل هفت شهر و شهرک شد، از یک طرف آمادگی کامل فلسطینی‌ها و از طرف دیگر غافلگیری و درماندگی سیستم سیاسی، اطلاعاتی و نیروهای نظامی رژیم را به رخ کشید. برخی تحلیلگران می گویند مسلماً رژیم باید تاریخ ننگین خود را به دو بخش تا روز شنبه و از روز شنبه به بعد تقسیم کند و در انتظار فروپاشی مطلق و کامل بنشیند.

این در حالی است که بخش قابل توجهی از کارشناسان معتقد بودند رژیم اسرائیل از عوامل محوری حمایت از اغتشاشات سال گذشته در ایران و تنش های همراه آن بر سر مسئله حجاب می باشد. دیدگاهی که با سفر و جلسات علنی چهره های معارض جمهوری اسلامی در ماه های گذشته با مقامات اسرائیل عیان گردید و این ارزیابی را تقویت کرد که سران تل آویو با اعتماد به نفس زیاد به دنبال تزریق تهدید و ناامنی به سوی ایران اسلامی هستند اما عملیات طوفان الأقصی که طبعا با هماهنگی اجزای محور مقاومت صورت پذیرفته است عمق شکنندگی دشمنان ایران را اثبات کرد و پوشالی بودن تهدیدهای آنان را هویدا ساخت.