۱۴۶ هزار متقاضی در اصفهان حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن شدند

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۴۴۶ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که با پالایش های بعمل آمده افزون بر ۱۴۶ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۴۴۶ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که با پالایش های بعمل آمده افزون بر ۱۴۶ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی اصفهان، علیرضا قاری قرآن افزود: بیش از ۸۰ هزار نفر از این متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده و مابقی (بیش از ۶۵ هزار نفر) مربوط به شهرهای جدید استان است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر افزون بر ۲۸ هزار و ۳۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان دارای پروانه ساختمانی است و تا کنون ۱۳ هزار واحد فونداسیون آن به اتمام رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وضعیت تسهیلات پرداختی ادامه داد: برای بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ واحد قرارداد تسهیلات در بانک منعقد شده است.
وی افزود: مبلغ قرارداد منعقد شده در مجموع برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و خودمالکی بیش از هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

قاری قرآن اضافه کرد: از این میزان قرارداد منعقد شده، برای افزون بر ۹ هزار و ۴۰۰ واحد قرارداد خودمالکی منعقد شده و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان واریز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۹ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن در سه سال گذشته تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: بیش از ۵۲ هزار و ۵۰۰ قرارداد ودیعه مسکن از سال ۹۹ تاکنون منعقد شده که مجموع این قرار دادها بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که ۹ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در جلسه شورای مسکن استان اصفهان در باره تسهیلات بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت و گو و مقرر شد در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مدیران شعب بانک‌ها و این اداره‌کل برگزار و هماهنگی برای تخصیص مناسب تسهیلات انجام شود.