مدیر منطقه هفت قم:

تعیین تکلیف ۷۰ باب مغازه اطراف قبرستان نو

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم گفت: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، ۷۰ باب مغازه تعیین تکلیف شده است.

هزینه 5 هزار میلیارد ریالی تمکلات پروژه فاز 5 عماریاسر قم

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم گفت: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، ۷۰ باب مغازه تعیین تکلیف شده است.

به گزارش شهرنیوز، محمد رمضانی در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات منطقه هفت شهرداری قم اظهار داشت: برای تأمین روشنایی پارک میدان آستانه ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و اکنون پیمانکار در حال نصب تیرهای برق در این بوستان بوده و تا ۲ هفته آینده روشنایی کامل در این بوستان برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل روشنایی و نصب پایه چراغ در بخشی از این بوستان که روشنایی ضعیفی داشت و جز مطالبات مردمی بود در حال انجام است، ادامه داد: همچنین برای بهسازی کف میدان آستانه و  میدان امام خمینی (ره) یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا سنگ‌های شکسته در این بخش بازسازی و نصب شوند.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم افزود: یکی از اهداف مدیریت شهری در این منطقه خدمات‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مجاوران بوده و به‌ همین منظور همواره مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به این منطقه دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که سنگ‌فرش‌های نمادین فرش در بخش‌هایی از میدان آستانه و باغ‌راه ورودی حرم حضرت معصومه (س) شکسته شده است آیا برنامه‌ای برای تعویض آنها وجود دارد؟ گفت: ترمیم این سنگ‌فرش‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و باتوجه‌به این‌که چندین سال است این سنگ‌فرش نصب شده و دچار آسیب و شکستگی شده‌ است برنامه‌ریزی برای ترمیم و تعویض آن‌ها در نظر گرفته شده بود؛ اما باتوجه‌به این‌که این سنگ‌فرش‌ها از سنگ‌های کمیاب ساخته‌شده بودند برای تأمین آن زمان نیاز داشتیم که خوشبختانه این سنگ‌ها تأمین شده است.

رمضانی با تاکید بر اینکه شیدها و سایبان‌هایی که در مسیر ورود زائران و دسته‌های عزاداری به سمت حرم حضرت معصومه (س) نصب شده است نیز جزو برنامه‌های مدیریت شهری در منطقه ۷ است خاطرنشان کرد: این سایبان‌ها و مه‌پاش‌ها که به‌صورت موقت تعبیه شده بود برنامه برای ادامه آن نیز وجود دارد.

رمضانی عنوان کرد: برای پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه علیه‌السلام دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است، همچنین برای ساماندهی میدان مطهری نیز حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است، تونل  امام موسی صدر که خیابان امیرکبیر را به خیابان اراک وصل می‌کند یکی از پروژه‌های مهم منطقه است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم گفت: همچنین تملکات اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مغازه‌های اطراف قبرستان نو حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، همچنین تملکات پروژه فاز ۵ عمار یاسر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته و تا امروز از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو ۷۰ باب مغازه تعیین تکلیف شده است و مابقی نیز با همراهی و همکاری مالکین در حال انجام رایزنی و تملک است.