گزارش اولیه خسارت سیل در نوشهر

تخریب ۲۵ واحد مسکونی و آبگرفتگی ۱۲ روستا

فرماندار نوشهر با اشاره به آب‌گرفتگی شدید ۲۵ روستای شهرستان، گفت: براثر بارش سنگین و سیل‌آسا، ۱۲ روستای استان دچار آب‌گرفتگی شدید شدند که پیش‌بینی ما بر این است حدود ۲۵ منزل مسکونی تخریب شده باشد.

فرماندار نوشهر با اشاره به آب‌گرفتگی شدید ۲۵ روستای شهرستان، گفت: براثر بارش سنگین و سیل‌آسا، ۱۲ روستای استان دچار آب‌گرفتگی شدید شدند که پیش‌بینی ما بر این است حدود ۲۵ منزل مسکونی تخریب شده باشد.

رستم زودی، فرماندار شهرستان نوشهر درباره خسارت سیل شنبه شب در گفتگو با فارس در مازندران، اظهار کرد: بر اثر بارش سنگین و سیل‌آسا، ۱۲ روستای استان دچار آب‌گرفتگی شدید شدند که پیش‌بینی بر این است حدود ۲۵ منزل مسکونی تخریب شده باشد.

وی با اشاره به خسارت به جاده‌ها، تیربرق‌ها و سردهنه‌های زراعی در مازندران، افزود: در حوزه شهری نیز از میدان مخابرات بخش اعظمی از منازل دچار آب گرفتگی شدند که شب گذشته باحضور نیروهای جمعیت هلال‌احمر و بسیج نسبت به پاک‌سازی اقدام شد.

فرماندار شهرستان نوشهر بیان کرد: طغیان رودخانه سردآب‌رود منجر به جمع شدن سرشاخه‌ها و تنه درختان شکسته پشت سد زوات چالوس شد که بسته شدن دهانه پل و ورود سیلاب به محدوده روستای علی‌آباد زوات را به دنبال داشت که باید منابع طبیعی نسبت به جمع‌آوری تنه درختان اقدام کند و احتمال می‌دهیم تاج سد آسیب دیده باشد.

همچنین معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان آمل گفت: باران شدید شنبه شب ۱۳ آبان ماه درشهرستان آمل باعث جاری شدن سیل در برخی روستاها، آبگرفتگی منازل شهری و خرابی تاسیسات برقی شد.

مجتبی نجفی اظهار کرد: در مدت کمتر از دو ساعت، بیش از ۳۲میلیمتر باران در سطح شهرستان آمل بارید.
وی افزود: همزمان با بارش شدید باران همراه با آذرخش، ۱۴ دستگاه ترانس برق و چراغ های راهنمایی و رانندگی دچار خسارت شدید و از کارافتاد و براساس برآوردها بیش از ۵۰ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان آمل ادامه داد: به علت شدت بارش باران سیل آسیا به جاده‌های ارتباطی ۴تا ۵ روستا خسارت وارد کرد که بلافاصله با ورود عوامل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بخشی از مسیر بهسازی و تردد اولیه برقرار شد.

وی اضافه کرد: براساس گزارش‌های اولیه بیش از ۴۰ خانه درون شهری دچار آبگرفتگی شد که با بلافاصله با حضور عوامل آتش نشانی، پسماند و مدیریت بحران شهرداری آمل خدمات رسانی و تخلیه آب انجام شد.