مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:

پیوست فرهنگی پروژه‌های قطار شهری در قم تدوین می‌شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از انجام کلیات پیوست فرهنگی پروژه‌های قطار شهری و تدوین پیوست تفصیلی در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از انجام کلیات پیوست فرهنگی پروژه‌های قطار شهری و تدوین پیوست تفصیلی در آینده نزدیک خبر داد.

محمدرضا انگشت‌باف با اشاره به اهمیت تدوین پیوست فرهنگی در ابر پروژه‌های شهری اظهار کرد: این موضوع در بیانات مقام معظم رهبری نیز تاکید شده و مدیریت شهری نسبت به آن حساس است.

وی با اشاره به اینکه احداث و توسعه زیرساخت پروژه‌های زیربنایی، نقش مؤثری در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی استفاده کنندگان و ساکنان مجاور ایفا می‌کند، افزود: خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر با ۱۴ ایستگاه پس از طی مراحل تصویب در شورای عالی هماهنگی ترافیک وزارت کشور با هدف اتصال مناطق محروم و کم‌برخوردار به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، از سال ۱۳۹۰ وارد فاز اجرایی شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: اکنون و با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، فاز نخست این پروژه، حدفاصل شهرک کامکار و بلوار معصومیه تا میدان شهید مطهری، مشروط به تأمین واگن‌های مورد نیاز، آماده تست و راه‌اندازی است.

انگشت‌باف اضافه کرد: از آنجا که احداث و توسعه زیرساخت پروژه‌های زیربنایی، نقش مؤثری در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی استفاده کنندگان و ساکنان مجاور ایفا می‌کند و با توجه به آماده بودن محل اجرای امور فرهنگی و نمادها در ایستگاه‌های شهید مطهری و کشاورز، مقرر شد اجرای پیوست فرهنگی پروژه‌های سازمان قطار شهری قم به دو صورت کلیات و تفصیلی، در دستور کار قرار گیرد.