۲۲ متخصص به کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود از آغاز به کار ۲۲ پزشک متخصص جدید در حوزه‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود از آغاز به کار ۲۲ پزشک متخصص جدید در حوزه‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

حسین شیبانی اظهار کرد: ۲۲ پزشک متخصص با تلاش مجموعه دانشگاه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه افزوده شد.

وی با بیان اینکه زمینه خدمت این نیروهای متخصص در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فراهم شده است، ابراز کرد: این پزشکان در رشته‌های داخلی، قلب و عروق، کودکان، جراحی عمومی، رادیولوژی، ارتوپدی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، گوش و حلق، بینی، چشم پزشکی، بیهوشی، زنان و زایمان، رادیوانکولوژی، جراحی مغز و اعصاب، روانپزشکی، طب فیزیکی، توان‌بخشی، پزشکی هسته‌ای و طب اورژانس، فعالیت دارند.

شیبانی از آغاز به کار یک فوق تخصص خون انکولوژی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و گفت: این نیروهای متخصص با تعامل سازنده مسئولان این دانشگاه و پیگیری‌های مستمر در سطح وزارت بهداشت و درمان به کار مشغول شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه جذب پزشکان فوق تخصص‌ بیشتری در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: متخصصان جدید جدای از حضور منظم در مراکز درمانی، در پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی این دانشگاه نیز به شهروندان خدمات ارایه می‌دهند.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام یافت. سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری و مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت، ۲ شبکه بهداشت، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امدادهوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.