مدیرکل راه و شهرسازی قم:

سایت ۲۷ هکتاری نهضت ملی مسکن قم ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره روند عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، گفت: هم اینک سایت ۲۷ هکتاری شهرک پردیسان دراین استان با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌های موفق در قم است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره روند عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، گفت: هم اینک سایت ۲۷ هکتاری شهرک پردیسان دراین استان با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌های موفق در قم است.

حسین زنجیرانی بیان داشت: عملیات اجرایی سایت ۲۷ هکتاری شهرک پردیسان از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع فاز اول و دوم این سایت یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت فاز یک سایت ۲۷ هکتاری شهرک پردیسان، اظهار داشت: فاز یک این طرح برای احداث ۸۴۰ واحد هم اینک از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه تمامی واحدهای مسکونی این سایت به‌صورت آپارتمانی ساخته خواهد شد، اضافه کرد: فاز دوم این سایت نیز با ۸۶۰ واحد مسکونی در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در پایان یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمام واحدهای سایت ۲۷ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان قم تا پایان سال ۱۴۰۳ تحویل متقاضیان خواهد شد.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد.

شهرک پردیسان در جنوب غربی شهر قم واقع شده‌است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری تبدیل شد.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد.

روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان می‌باشد.

متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.