استاندار سمنان:

نرخ تورم در استان سمنان ۴۲ درصد است

استاندار سمنان گفت: نرخ تورم سالانه در این استان ۴۲ درصد و حدود ۲ و ۹ دهم درصد پایین‌تر از نرخ میانگین کشوری است.

استاندار سمنان گفت: نرخ تورم سالانه در این استان ۴۲ درصد و حدود ۲ و ۹ دهم درصد پایین‌تر از نرخ میانگین کشوری است.

سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: نرخ تورم سالانه در کشور ۴۴ و ۹ دهم درصد است و این شاخص در استان سمنان کمتر از میانگین کشور است.

وی با بیان اینکه استان سمنان طبق گزارش‌ها در تورم نقطه به نقطه، ماهانه و سالانه نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، ادامه داد: تورم ماهانه در کشور چهار و یک دهم درصد و در استان سمنان ۲ و یک دهم درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه در کشور ۳۹ و ۲ دهم درصد و در این استان ۳۵ و ۶ دهم درصد است.

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه تمام دستاوردها، اقدامات، تلاشها و خدمتگزاری در حوزه های مختلف به مردم استان‌ باید در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ منجر به حضور و مشارکت حداکثری شود، تاکید کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری پنج نفر در استان سمنان‌ ثبت نام کردند.

استاندار سمنان تصریح کرد: در مجموع ۱۵ حوزه انتخابیه در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شد که چهار حوزه انتخابیه اصلی و ۱۱ حوزه فرعی و بخشداری های مستقل هستند.

وی با بیان اینکه در انتخابات گذشته سمنان با مشارکت ۴۷ درصدی مردم در انتخابات جزو استان‌های دارای کمترین میزان مشارکت بود، گفت: میزان مشارکت وابسته به عملکرد مسوولان است و باید ارتقای رضایت‌مندی با بهبود عملکرد مسوولان در استان سمنان محقق شود.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی جامعه هدف و تشکل‌های زیرمجموعه خود را با برگزاری نشست‌های مختلف به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

استاندار سمنان ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به در اختیار قرار دادن ظرفیت و امکانات خود برای برگزاری انتخابات هستند و انتظار می‌رود همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: شهرداری‌ها تابلوی روز شمار انتخابات را در میدان‌های شلوغ شهر نصب کنند و فضای انتخاباتی را با رعایت اخلاق مهیا سازند.

وی اظهار کرد: فرمانداری‌ها پیگیر تحقق و اجرای مصوبه‌های سفر استانی مسوولان به روستاها باشند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید قول‌هایشان عملیاتی شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر با اولویت مردم باشد، گفت: برای تکمیل و افتتاح طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا در استان تا دهه فجر درخواست اعتبارات ملی شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن یلدا، گفت: نظارت بر مراکز عرضه به منظور حفظ آرامش بازار مورد توجه دستگاه‌های مرتبط باشد.

استاندار سمنان با اشاره به سرمای هوا و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و به ویژه گاز، گفت: اولویت پایداری شبکه در بخش خانگی است و از صنایع نیز به منظور رونق تولید حمایت می‌شود.

طبق برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با هشت شهرستان و مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.