مدیرکل راه و شهرسازی قم:

۴۴۰ واحد مسکونی حیاط‌دار در شهر سلفچگان قم ساخته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط‌دار در سلفچگان گفت: ۴۴۰ واحد مسکونی در این شهر ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط‌دار در سلفچگان گفت: ۴۴۰ واحد مسکونی در این شهر ساخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی قم، حسین زنجیرانی فراهانی روز پنجشنبه اظهار کرد: موقعیت اقتصادی ویژه شهر سلفچگان و وجود تعداد قابل توجهی از کارگران که هر روز در مسیر قم- سلفچگان تردد می کنند اهمیت ساخت مسکن، استقرار دائمی و توسعه آتی این شهر را دو چندان می‌کند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

وی افزود: براساس آخرین گزارش گیری از سامانه نهضت ملی مسکن،درشهر سلفچگان حدود سه هزار و ۸۰۰ متقاضی اقدام به نام نویسی کرده اند که از این تعداد، بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شده‌اند.

وی در خصوص جزییات آن توضیح داد: سایت ۸۲ هکتاری سلفچگان، اراضی الحاق شده به شهر و در مجاورت شهر سلفچگان قرار دارد که در آن ۴۴۰ واحد مسکونی نهضت ملی به صورت یک طبقه حیاط دار احداث می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، عملیات احداث ۴۴۰ واحد مسکونی با اولویت بومی‌ها و ساکنین شهر سلفچگان به تازگی آغاز شده‌است و امیدواریم تا ۱۸ ماه آینده عملیات اسکلت و سفت کاری آن به پایان برسد.

وی در پایان گفت: متراژ واحدهای مسکونی ۲۰۰ متر که ۸۰ تا ۱۰۰ متر آن را بنای ساختمان تشکیل می‌دهد.

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که سه هزار نفر آن در شهر زندگی می‌کنند.

سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.