مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قم:

هفت طرح‌ گردشگری در دست احداث قم ۵۶۹ میلیارد ریال تسهیلات می گیرند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: هفت طرح گردشگری در دست احداث این استان مبلغ ۵۶۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: هفت طرح گردشگری در دست احداث این استان مبلغ ۵۶۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت می کنند.

علیرضا ارجمندی اظهار داشت که این تسهیلات در قالب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ توسط بانک های استان قم به متولیان طرح های گردشگری در دست احداث قم داده می شود.

وی ادامه داد: طرح هایی که قرار است تسهیلات دریافت کنند شامل ۶ واحد اقامتی که سه هتل و سه مهمانپذیر باشند است هم چنین یک مجتمع گردشگری نیز شامل دریافت تسهیلات شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم افزود: اخیرا جلسه ای با حضور نمایندگان بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و اعطای ۵۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به هفت طرح به تایید رسید.

وی ابراز داشت: ۶۷ طرح بسیار خوب هتل، مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی در استان قم در حال انجام است و بهره‌ برداری از آن‌ ها گردشگری قم را رونق خواهد داد.

ارجمندی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تعریف شده و نزدیک به ۱۰ طرح از تعداد مذکور ۷۰ درصد پیشرفت دارند که اگر تسهیلات به آنها داده شود، افتتاح شده و اشتغال بالایی در گردشگری خواهد داشت.

وی گفت: در مباحث میراثی و گردشگری شهرداری قم بسیار خوب ظاهر شده‌است، این درحالیست که در بسیاری از کشورها شهرداری‌ها متولی گردشگری هستند و این نهاد بدون تعامل و همکاری با سازمان‌های دیگر نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند، درحال حاضر ۸۵ درصد مباحث مربوط به گردشگری قم توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.