حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مردم را با محبت خود به دین دعوت کنید

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: مردم را در هر قشری که هستند به جای اینکه با زبان خود شیعه کنید با محبت خود شیعه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: مردم را در هر قشری که هستند به جای اینکه با زبان خود شیعه کنید با محبت خود شیعه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: کلمه محبت از سوره مبارکه بقره تا جز سی به مناسبت‌های گوناگون ذکر شده است که جزو احوالات گفتار زحمت کشیده‌ها در تربیت انسان است، همه جای دنیا رسم است وقتی می‌خواهند زمینی را برای کشت بخرند از مقدار آب آن پرسش می‌کنند؛ کسی که محبت ندارد و خشک است محصول خوبی ندارد چراکه آب معنوی رشد دهنده محصول را ندارد. این مساله در روایات زیاد آمده است.

وی افزود: در غرب محصولات صنعتی خوب اما محبت بین افراد بسیار کم است. در کشور ما هنوز محبت بین مردم وجود دارد عالمان فراوانی در شیعه نسبت به مردم محبت داشتند بدون اینکه توقعی از آنها داشته باشند. افرادی که نسبت به مردم محبت دارند کاری به ثروت و فقر مردم ندارند بلکه عاشق نجات و دستگیری مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: اگر محبت در خانواده‌ها حاکم شود و ارزش آن را بفهمند دیگر هیچ اختلافی بین هیچکس نخواهد بود. افرادی که به حرام خوری می‌پردازند افراد بی محبتی هستند. در روایت است مردم را در هر قشری که هستند به جای اینکه با زبان خود شیعه کنید با محبت خود شیعه کنید.