رئیس اداره استاندارد سلفچگان در مصاحبه با روزنامه گویه:

به همت مدیران گمرک و منطقه ویژه اقتصادی، اداره استاندارد موفقیت های ارزشمندی در حوزه صادرات و واردات کالا به دست آورده است

اداره استاندارد سلفچگان به لحاظ موقعیت منطقه ویژه اقتصادی که علاوه بر استقرار واحدهای صنعتی تولیدی – در عرصه ی واردات و صادرات انواع کالاها نیز فعالیت گسترده ای دارد؛ وظیفه و رسالت سنگین را عهده دار است که با مدیریت کارآمد و مجرب مهندس علی بنی حسن موفق شده؛ به نحو احسن از عهده انجام این وظایف سنگین بر آید.

گزارش:حسن آرام

اداره استاندارد سلفچگان به لحاظ موقعیت منطقه ویژه اقتصادی که علاوه بر استقرار واحدهای صنعتی تولیدی – در عرصه ی واردات و صادرات انواع کالاها نیز فعالیت گسترده ای دارد؛ وظیفه و رسالت سنگین را عهده دار است که با مدیریت کارآمد و مجرب مهندس علی بنی حسن موفق شده؛ به نحو احسن از عهده انجام این وظایف سنگین بر آید. در واقع کارشناسان زبده و کارآزموده اداره استاندارد سلفچگان با درایت و نظارت ویژه ای محصولات وارداتی و صادراتی را که به گمرک وارد و ‌خارج می شود رصد و پایش و ارزیابی تخصصی نموده و در صورت تایید این کارشناسان مجوز استاندارد کالاهای وارداتی، ‌صادراتی  را صادر می‌کنند. محصولات عمده ای که از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به کشورهای دیگر صادر می‌شود، و نیاز به مجوز استاندارد دارد عمدتاً مشتقات نفتی ‌و لوازم بهداشتی و آرایشی است.

رئیس اداره استاندارد سلفچگان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما به تشریح خلاصه ی  از فعالیت ها و خدمات این اداره پرداخت و به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد.

وی که افزون بر 26 سال سابقه قعالیت و خدمات دهی در حوزه استاندارد را در رزومه کاری خود به ثبت رسانده، در این مصاحبه نقش اداره استاندارد برای واحدهای تولیدی فعال در عرصه صادرات و واردات را نظارتی و تعیین کننده دانست و تصریح کرد: همه سعی و تلاش ما (اداره استاندارد) معطوف آن است که کار صادرات و واردات را برای فعالان  این عرصه به لحاظ زمانی؛ تسریع نماید و آنها را به سمت آسان ترین مسیر هدایت و راهنمایی کند. وی با مثبت ارزیابی کردن تعامل و همکاری اداره استاندارد، گمرک، مسئولان منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: در سایه همگرایی و همت مدیران گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و این اداره (استاندارد) تاکنون موفقیت های ارزشمندی در حوزه صادرات و واردات کالا به دست آمده و فعالان این حوزه ها؛ با ابراز رضایت وخشنودی جهت صادر یا وارد نمودن کالا، به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان روی آورده اند.

رییس اداره استاندارد سلفچگان در همین حال اعلام کرد:مشخصاً از دو آزمایشگاه همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد  در منطقه ویژه اقتصادی نام برد که برای تسهیل هرچه بهتر امور فعالان صادرات و واردات راه اندازی شده است. مهندس بنی حسن  اضافه کرد: کالاهایی که نیاز به بررسی مطابق استاندارد دارند؛ پس از بازرسی و نمونه برداری به این آزمایشگاهها ارسال شده و تحت آزمایش های تخصصی مختلف قرار می گیرند. البته در برخی موارد کالاهایی جهت انجام تست های تخصصی ویژه به آزمایشگاه های مستقر در مرکز (تهران) ارسال می شود. گفتنی است: رییس اداره استاندارد  سلفچگان در ادامه مصاحبه از بازدید مدیر کل استاندارد استان قم، از این اداره خبر داد و گفت: آقای دکتر محمد هادی سماواتی در بازدید از این اداره؛ هدف سازمان ملی استاندارد را به کارگیری نیروهای متخصص و متعهد در تمامی زمینه هایی که نیاز به استاندارد سازی دارد؛ مورد تاکید قرار داد و گفت: کارشناسان و پرسنل وظیفه شناس و متعهد مهم ترین سرمایه های هر سازمان محسوب می شود.

رییس اداره استاندارد سلفچگان به نقل از مدیرکل اداره متبوع خود اضافه کرد: استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس در هر زمینه ای بخصوص در امر مهمی مانند کیفیت کالاهای وارداتی در راستای حفظ حقوق همه قشرهای مردم ضروری است.

وی گفت که همکاری همه جانبه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اداره کل استاندارد استان قم و استاندارد منطقه ویژه، دستاوردهای ارزشمندی در عرصه ی صادرات و واردات و همچنین ارتقای سطح کیفیت محصولات تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، داشته است! که امیدواریم این تعامل و همکاری همچنان تداوم داشته باشد.

مهندس بنی حسن  همچنین خاطر نشان کرد: دکتر سماواتی در بازدید از این اداره، آمادگی کامل اداره کل استاندارد استان قم و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در جهت تسهیل در امور مربوط به فعالان اقتصادی این منطقه در راستای حمایت از تولید و اشتغال و صادرات را اعلام کرد.