معاون شهردار قم خبر داد

افزایش اقبال به اتوبوسرانی در شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برآوردها نشان می‌دهد اقبال عمومی نسبت به استفاده از اتوبوس در حمل‌ونقل شهری افزایش پیدا کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برآوردها نشان می‌دهد اقبال عمومی نسبت به استفاده از اتوبوس در حمل‌ونقل شهری افزایش پیدا کرده است.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل عمومی در شهر قم اظهار کرد: وضع موجود شهر قم از نظر استفاده از حمل‌ونقل عمومی شرایط مناسبی نیست با این حال تلاش کرده‌ایم قدم به قدم خدمات را در این حوزه ارتقا دهیم.

وی افزود: برآورد درآمدی سازمان اتوبوسرانی نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته اقبال نسبت به اتوبوسرانی بیشتر شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه افزایش اقبال به اتوبوسرانی نشانه تلاش برای ارتقای سطح خدمات است، گفت: در طول یک سال شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصد درآمد سازمان و در نتیجه افزایش رغبت مردم به ناوگان اتوبوسرانی بوده‌ایم.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به پیگیری مصرانه اعتراض شهروندان در سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که اعتراضات سامانه ۱۳۷ را به بازرسی اتوبوسرانی متصل کنیم.

وی افزود: گاهی ممکن است مشکل در یک خط عمومی باشد اما اگر اعتراض شهروندان بیش از حد به مسئله‌ای معطوف شود، بازرسی سازمان اتوبوسرانی باید پاسخگو باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: دنبال این هستیم که کسانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند، به خدمات راننده و اتوبوس امتیاز دهند و این موضوع در درآمد راننده مؤثر باشد.

به گفته خانه‌زاد یزدی، نظافت اتوبوس، رفتار راننده، نوع رانندگی و … از جمله مسائلی است که مردم راجع آن نظر خواهند داد.

وی ادامه داد: با اقداماتی که انجام شده پیام‌های اعتراضی سامانه ۱۳۷ نسبت به اوایل مهرماه بسیار کاهش یافته است. این نشان دهنده بهبود عملکرد ناوگان است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: اگر بتوانیم در زمینه حمل‌ونقل عمومی به مردم خدمات خوب بدهیم، اقبال عمومی هم بیشتر خواهد شد.