مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سمنان:

۳۲۴ طرح صنعتی در استان سمنان با ۱۲ هزار اشتغال فعال می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: اجرای کامل ۳۲۴ طرح در دست اجرای صنعتی و معدنی استان حدود ۱۲ هزار اشتغال ایجاد می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: اجرای کامل ۳۲۴ طرح در دست اجرای صنعتی و معدنی استان حدود ۱۲ هزار اشتغال ایجاد می‌کند.

یادگار احمدی روز شنبه در نشست شورای اداری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار افزود: اکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰ واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره برداری و فعال هستند.

وی تاکید کرد: سمنان با قابلیت های کلیدی و متنوع در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک استان صنعتی و معدنی شناخته می شود و در حوزه های مختلف دارای رتبه ها و جایگاه های برتر کشوری است.

وی یادآور شد» بهره مندی از ۳۷ نوع ماده معدنی و تولید سالانه بالغ بر ۱۷ میلیون تن مواد معدنی، وجود ۴۲ نوع ماده معدنی از ۷۱ نوع ماده معدنی شناخته شده کشور، سهم بیش از ۸۰ درصدی تولید اتوبوس کشور، استقرار ۱۲۰ واحد تولید قطعات و صنایع وابسته خودرو و جایگاه ویژه استان و قرار گرفتن در مسیر اصلی و محور ارتباطی بین‌المللی، از مزیت های اقتصادی این استان است.

افزایش ۱۶ درصدی ارزش صادرات

احمدی با اشاره به ظرفیتهای معدنی استان سمنان، اضافه کرد: استان ۷۱۵ معدن دارای پروانه بهره برداری و فعال دارد و تعداد ۶۷ فقره گواهی کشف و ۹۶ فقره پروانه اکتشاف نیز صادر شده است.

وی به بخشی از دستاوردهای صنعتی استان در سال ۱۴۰۲ اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۲۲۸ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۹۴ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شد که از نظر وزنی ۱۱ درصد و از نظر ارزشی ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد که مهار تورم و رشد تولید از هدفگذاری های اصلی این مجموعه است و باید در این راستا و تامین مالی مربوط به بنگاه های اقتصادی به منظور افزایش بهره وری، تامین زیرساخت‌های لازم، بازگردانی معافیت ورود ماشین آلات تولیدی و تسهیل در صدور مجوزها اقدامات خاصی شکل گیرد.