آیت الله شریفی اشکوری مسئول جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان قم درگفتگو یی مطرح کرد:

به دنبال حضور حداکثری، انتخاب شایسته و مطالبه گری هستیم

با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس، آیت الله شریفی اشکوری، استاد حوزه و مسئول جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان قم، درگفتگو با روزنامه گویه درخصوص شرکت حداکثری مردم در انتخابات و همچنین برنامه ها و فعالیت های جمعیت گفتما ن انقلاب اسلامی به پرسش های مطرح شده پاسخ دادند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس، آیت الله شریفی اشکوری، استاد حوزه و مسئول جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان قم، درگفتگو با روزنامه گویه درخصوص شرکت حداکثری مردم در انتخابات و همچنین برنامه ها و فعالیت های جمعیت گفتما ن انقلاب اسلامی به پرسش های مطرح شده پاسخ دادند.

به گزارش « روزنامه گویه»، آیت الله شریفی اشکوری درخصوص تاسیس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی و افراد شاخص آن می گوید:

از تابستان امسال مسئول جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی شدم. جمعیتی فراجناحی و مردم نهاد است. تعدادی از نمایندگان مجلس، افراد شاخص آن را شکل می دهند و رئیس جمعیت دکتر عبدالرحمان معاشر می باشد. هدف از تشکیل جمعیت تبیین گام دوم انقلاب اسلامی می باشد.

این استاد حوزه درباره  شیوه و روش کار جمعیت مذکورمی افزاید:

مقام معظم رهبری ۲۲ بهمن ماه۹۷ بیانیه جامع گام دوم انقلاب اسلامی را تدوین فرمودند. مستحضر هستید انقلاب اسلامی در مرحله اول، گام اول را برداشت. گام اول گام نهضت، گام ظهور انقلاب، گام ایجاد انقلاب، انقلابی که تلفیق دین و انقلاب را ایجاد کرد‌. روزگاری دین را افیون جامعه می پنداشتند و دین را نادیده یا فردی می دیدند اما انقلاب اسلامی شکل گرفت و نشان داد دین در متن سیاست می تواند دخالت کند اندیشمندان دنیا را به این فکر واداشت که دین می تواند حرف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد و این که آیا دین می تواند حکومت کند. این گام اول انقلاب بود. درست است مشکلات و غفلت هایی هست اما این ها ربطی به اصل دین و اموزه های دین ندارد. گام اول، گام ایجاد انقلاب بود.

گام دوم چه گامی بود؟ انقلاب اسلامی موفقیت ها و پیشرفت هایی داشته به حدی که الان می تواند الگویی برای جامعه بشری باشد. از سویی مستکبرین عالم نیز به ترس افتاده اند. گام دوم که مقام معظم رهبری  عنوان کردند گام تمدن ساز است. سوال اصلی این است که چرا مقام معظم رهبری گام دوم را بیان فرمودند؟ تحولاتی در کشور رخ داده که گام دوم گام پیشرفت و  گام حرکت به سوی قله ها و ترقی است باز تاکید می شود که چرا گام دوم؟ تلاش دشمن برای تحریف ماهیت حقیقی انقلاب نمود و بروز پیدا کردومی خواهد

انقلاب را وارونه جلوه دهد و حقایق انقلاب را تحریف کند. پس گامی باید باشد که جلوی تحریف انقلاب را بگیرد و آن گام گام دوم انقلاب است. گام تمدن ساز و گام پیشرفت است.

تغییر شیوه های دشمن در اقدام علیه انقلاب اسلامی را نگاه کنید. از جنگ نظامی و اقتصادی به جنگ نرم و جنگ در فضای مجازی پیش رفته است.

گام دوم انقلاب، گام مبارزه با جنگ نرم است. شما نفوذ دشمن را ببینید. گام دوم گام مقابله با نفوذ دشمن در عرصه های مختلف است.

حال هدف از بیانیه گام دوم چه بوده؟ نظریه پردازی جریان انقلابی است یعنی تاکید بر دیدگاه های جریان انقلاب اسلامی که شخص مقام معظم رهبری در این بیانیه نظریه پرداز جریان انقلاب اسلامی است و این نظریه پردازی را در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تعمیم دادند.

ما دو حریان داریم ،جریان انقلابی، استکبارستیز است.

اما جریان واداده، استکبار رقیب و کدخدا می شود. دوجریانی که مقابل هم هستند. گام دوم انقلاب اسلامی برای آن است که شاخصه های گفتمان انقلاب اسلامی را تبیین کند. یکی از شاخصه های گفتمان انقلاب اسلامی مقاومت است. این جریان در مقابل صدام، پهلوی خائن  و تحریم های اقتصادی امریکا و نفاق ایستاد‌. این جریان باید ترویج یابد که ترویج هم شده است. زمانی می گفتند انقلاب اسلامی باید صادر شود و حال صادر شده است. روزگاری ما در مقابل استکبار مقاومت کردیم و حال این الگو شده و ما آن را در مقاومت ملت فلسطین، سوریه، لبنان، یمن می بینیم.انقدر این مقاومت نفوذ یافته که یکی از کشورهای آفریقایی در دادگاه لاهه علیه اسرائیل شکایت کرد. مگر زمانی می شد به اسرائیل “تو” گفت. این از چه نشئت گرفته‌؟

هدف جمعیت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است ای کاش می شد تمام اندیشمندان گام دوم انقلاب را مطالعه کنند و به عنوان کتاب درسی چند ساعت در حوزه و دانشگاه تدریس می شد.

دو جریان در کشور داریم که در انتخابات نیز مهم است. در جریان انقلابی به غزه کمک می کنیم در جریان واداده می گویند “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران”. درواقع این پارادوکس دارد. کسی که چنین می گوید درواقع به ایران هم اهمیت قائل نیست. دشمن به منافع شخصی خودش می خواهد برسد و این را به ما یاد می دهد. درواقع می خواهد به ما یاد دهد که “نه ایران”. در جریان انقلابی نگاه به توان داخلی است و اساس در مقاومت است مقاومت در فرهنگ و سیاست و اقتصاد. در جریان واداده نگاه به بیرون است، تمام هزینه را صرف مذاکره می کند. نگاه بر مذاکره و سازش دارد که آسیب زا است. پس هدف این جمعیت تبیین گام دوم انقلاب است.

استاد شریفی اشکوری درپاسخ به این پرسش که اکنون در آستانه انتخابات قرار داریم و شما در قبال انتخابات و شرکت حداکثری چه اقداماتی دارید؟

می گوید: سه مطلب را بیان می کنم. اول، برای انتخابات اسفند ماه باید حضور حداکثری مردم را داشته باشیم. هرجا مردم حضور داشتند دشمن شکست خورد. ۹دی و راهپیمایی ها و انتخابات سال های گذشته را ببینید که دشمن مایوس شد. همه باید مردم را به شرکت در انتخابات فرابخوانند. رسانه ها نیز در این میان بسیار می توانند مردم را برای حضور حداکثری جذب کنند.

الان تمام هم و غم دشمن این است که مردم نمی خواهند پای صندوق های رای بروند. دوم این که مردم انتخاب شایسته داشته باشند و از هر گروه و جناحی باشد فرقی ندارد این گروه یا آن گروه. فرد انتخاب شده متعهد و شایسته و به مبانی اسلام پایبند باشد.اگر شایسته ها به مجلس راه یابند بسیاری از مشکلات جانعه حل می شود. قانون خوب می تواند جامعه را متحول کند پس افراد شایسته محلس بروند که قانون های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی خوبی را به جامعه ارائه دهند.

سوم این که مردم بعد از انتخابات، نمایندگان را رها نکنند و از آن ها مطالبه کنند اکر شده نمایندگان را بخواهند و از آن ها درمورد کارهایی که کرده اند بپرسند. این سه نکته را باید مد نظر داشت.

وی دراین  موردکه ما چگونه مردم را برای حضور پای صندوق رای تشویق کنیم درحالی که مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری دارند؟

گفت: حال معیشت و اقتصاد خوب نیست و این دلیل نمی شود مردم پای صندوق نیایند. کار رسانه آگاهی بخشی است و خیلی می تواند کار کند. واقعیت این است که اگرمردم هم حضور یابند مشکلات عدیده حل می شود. با حضور خود و انتخاب درست خودمان. این که به مردم بگوییم درست نمی شود ناامیدی است و ناامیدی بدتر از همه چیز است. باید مردم را به آینده امیدوار کنیم. مردم همیشه پای کار بودند و پای صندوق رای می آیند.

استاد شریفی اشکوری درپاسخ به این که جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی تاکنون چه کارهای شاخصی داشته است؟ اظهارکرد:

جذب حداکثری یکی از کارهایی که فرزندان انقلاب باید انجام دهند‌. دفع، کار سختی نیست و هنر نیست هنر جذب حداکثری است. جمعیت از سال ۹۹ تاسیس شد و افراد شاخص عضو آن هستند در تمام کشور نمایندگی دارد و تحت هیچ حزبی نیست. یک جمعیت مردم نهاد بر پایه گفتمان انقلاب اسلامی است و تمام هم و غم ما این است که مردم حضور حداکثری داشته باشند و فرد اصلح را انتخاب کنند. مقام معظم رهبری می فرمایند اصلاح طلب و اصول گرا دو بال اند که برای پرواز کشور هردو نیاز است.

پاسخ سوالی که پرسیدید، جمعیت جلسات متعدد داشته که بیشتر آن در قالب آگاهی بخشی و تبیین گام دوم انقلاب اسلامی است در نظر داریم همایش های متعددی در استان ها برگزار کنیم هم و غم ما بیان شاخصه های گفتمان انقلاب اسلامی است و سعی کنیم با هم اندیشی راهکارهای مناسبی را برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور دهیم.

وی درباره سلایق مختلف در انتخابات و ردصلاحیت ها افزود: هر کشوری برای برگزاری انتخابات چارچوب دارد و احراز صلاحیت ها با توجه به شرایطی است که آن فرد باید برای آن جایگاه داشته باشد. در پایان حضرت آیت‌الله شریفی اشکوری از حضور خبرنگاران حاضر تشکر کردند و گفتند خبرنگاران ،آگاهی بخش به مردم و جامعه هستند.