رئیس جمهور در سفر به شهرستان فیروزکوه تاکید کرد:

همه ما موظف به اجرای عدالت اداری هستیم

اجرای عدالت اداری، رعایت اخلاق عمومی و حرفه ای در ادارات، تشکیل شورای ترافیک به منظور کاهش تصادفات، فراهم سازی فضای تفریحی مخصوص بانوان، توجه به ظرفیتهای کشاورزی، دامداری،صنعت وگردشگری درفیروزکوه، برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز و تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی دماوند از مهمترین توصیه رئیس جمهور در سفر به شهرستانهای فیروز کوه و دماوندبود.

اجرای عدالت اداری، رعایت اخلاق عمومی و حرفه ای در ادارات، تشکیل شورای ترافیک به منظور کاهش تصادفات، فراهم سازی فضای تفریحی مخصوص بانوان، توجه به ظرفیتهای کشاورزی، دامداری،صنعت وگردشگری درفیروزکوه، برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز و تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی دماوند از مهمترین توصیه رئیس جمهور در سفر به شهرستانهای فیروز کوه و دماوندبود.

حجت الاسلام دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در چارچوب دور سفرها و برای بازدیدهای میدانی از شهرستان های استان تهران، پنجشنبه ۲۸ دی ماه به شهرستان های فیروز کوه و دماوند سفر کرد تا نشان دهد دولت بر عهد خود با مردم برای حضور در میدان و عمل به وعده‌هایش پایبند است.

عمده مطالبات شهرستان های فیروزکوه و دماوند، توسعه راه های شهری و روستایی، تامین زیرساخت های سایت های مسکونی، ارتقاء بهداشت و درمان شهرستان، تقویت زیرساخت های آب شرب پایدار، اجرای پروژه فاضلاب شهری و تصفیه خانه، تقویت زیرساخت های بخش آموزشی است که امید می رود با حضور ریاست محترم جمهور این مهم محقق شود.

حضور رییس جمهور برکاتی از جمله مشکل‌گشایی و گره‌گشایی برای این شهرستان‌ها دارد که باید از این ظرفیت و امکان به‌خوبی استفاده شود. بازدید رییس جمهور از برخی پروژه‌های شهرستان، دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری شهرستان و پیگیری اجرای مصوبات شورای اداری استان از اهداف عمده این سفر بود.

دکتر رییسی توجه خاصی به سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با توده های مردم دارد، رییس جمهور پیشتر به سایر شهرستان‌های استان تهران از جمله شهر ری، ملارد، پردیس، اسلامشهر، قرچک، پاکدشت ،بهارستان ، رباط کریم، شهریار، پرند، رودهن، ورامین سفر کرده بود و با سفر به دماوند و فیروزکوه عملا در همه شهرستان‌های استان حضور یافته‌اند.

رئیس قوه مجریه طی سخنانی در فیروزکوه، کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری را از ظرفیت‌ها و استعدادهای این شهرستان برای توسعه بیش از پیش برشمرد. رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه صادرات اعم از نفتی و غیرنفتی کشور ما رکورد ۴۰ ساله اخیر را زده است، گفت: تا کنون بیش از ۶۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در چرخه تولید قرار گرفته است.

رئیس جمهور کشورمان افزود: رفع مشکلات پیش‌روی توسعه کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های صنعتی و گردشگری این منطقه از جمله تامین آب و افزایش ظرفیت برق برای فعالیت صنایع از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت در فیروزکوه است.

در ادامه رئیسی با اشاره به بازدید خود از سد در دست احداث «نم‌رود» در بدو ورود به شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: احداث این سد ۲۰ سال به طول انجامیده در حالی که باید خیلی زودتر از اینها به بهره‌برداری می‌رسید، اما در جریان این بازدید مقرر شد ظرف نهایتاً یکسال موانع افتتاح آن برطرف و مردم از مواهب آن بهره‌مند شوند.

سد مخزنی “نم‌رود” به منظور تنظیم سالیانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب، کشاورزی و صنعتی احداث شده است. بهبود و توسعه الگوی کشت اراضی پایین دست به مساحت ۳۵ هزار هکتار، جلوگیری از شور شدن سفره‌های آب زیرزمینی و از بین رفتن آب‌خوان منطقه، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت اهالی از جمله اهداف احداث این سد است.این سد با هسته رسی، حجم کل ۱۳۸ میلیون مترمکعب و با ارتفاع تاج ۸۳.۵ متر احداث شده و مجموع پروژه ۸۷.۶۷ درصد پیشرفت دارد.

همچنین رئیس جمهور در سخنرانی خود در سالن دانشگاه پیام نور شهرستان دماوند با اشاره به اینکه توسعه شهرستان دماوند از سوی دولت پذیرفتنی است اما قطعاً باید با حفظ قوانین، مقررات و حریم منابع طبیعی همراه باشد، تأکید کرد: با ساخت و سازهای مخرب برای طبیعت این شهرستان ولو اینکه از جانب افراد یا دستگاه‌های حکومتی یا متصل به قدرت باشد مخالفیم و قطعاً با اینگونه اقدامات غیرمجاز بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

حجت الاسلام دکتر رئیسی پیگیری حل مشکلات زیرساختی، جاده‌های مواصلاتی و آب و برق شهرستان دماوند را از جمله دلایل اصلی سفر به این شهرستان عنوان کرد و افزود: توسعه شهرستان دماوند از جمله فرصت‌های بسیار خوب برای مردم این منطقه محسوب می‌شود که اگر با حفظ محیط زیست و مراتع و جنگل‌های این منطقه همراه نباشد ممکن است به تهدید تبدیل شود.

رئیس جمهور خطاب به مدیران و مسئولان گفت: شان من و شما نوکری برای مردم است و باید خدمتگزار مخلص برای مردم باشیم چرا که می توان گره را سریع باز کرد.

وی تاکید کرد: چرا گره ای را که می‌توان با سهولت باز کرد منتظرید تا تهران به شما بگوید؛ ارتباط ستادی لازم است ولی نباید موجب کندی کار شود.

هم اخلاق عمومی در ادارات و سازمان ها رعایت شود هم اخلاق حرفه ای

رییس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان های دماوند و فیروزکوه گفت: دستگاه ها و ادارات هم اخلاق عمومی و هم اخلاق حرفه ای را رعایت کنند چون ما در هر قشری هم اخلاق عمومی داریم مثل صداقت و پاکی و امانت داری که همه افراد باید رعایت کنند؛ هم اخلاق حرفه ای که به حِرَف خاص مانند اخلاق پزشکی، اخلاق اداری و … اختصاص دارد؛ خیلی مهم است که به اخلاق حرفه ای سازمانی توجه شود.

رئیسی ادامه داد: کم کاری، بی نظمی و بی توجهی به حقوق مردم و قانون و اقتضائات سازمان و مدیریت در سازمان ها منکر هستند. معروف ها هم مثل اینکه انسان دل به کار بدهد، هم از خودش مراقبت داشته باشد و هم بر زیرمجموعه هایش؛ به عنوان مدیر باید توجه کنید که به زیرمجموعه هایتان کنترل داشته باشید؛ اینکه این فرد سابقه خوبی دارد و تا حالا خطایی نداشته است، دلیل موجهی برای کنترل نکردن نیستند.

رئیس قوه مجریه گفت: نظامات نظارتی و کنترلی خود را حتی بر افرادی که به آنها مطمئن هم هستید جاری کنید تا اصلا زمینه کجی و تخلف فراهم نشود.

رییس جمهور افزود: اینکه سازمان یا اداره دولتی یا حکومتی جلوی چشم مردم تخلف ساختمانی در یک فضای غیرمجاز یا بستر رودخانه انجام دهد، این حتما تبعیض است. مردم از ما انتظار عدالت دارند.استانداران، فرمانداران، مدیران و مسئولان توجه کنند که اجرای عدالت باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند که عدالت اجرا می‌شود و تبعیض در اجرای مقررات نیست. ساخت و ساز از ناحیه هر کس و با هر عنوان اگر به صورت غیرقانونی باشد، اگر تغییر کاربری‌ها به صورت غیرقانونی باشد نباید اغماضی صورت گیرد.

همه ما موظف به اجرای عدالت اداری هستیم

رییس جمهور تاکید کرد: اتصال به قدرت و ثروت و جایگاه های اداری قدرتمند برای همه غیر مجاز است ولی برای ادارات و سازمان ها نهی بیشتری دارد. اگر رعایت قانون و مقررات برای هم لازم است، برای خود ادارات و سازمان ها جنبه اهمیت رعایت آن بیشتر است چون آنها نماد اجرای قانون هستند. مردمی که این میزان شهید داده اند انتظار دارند که مدیران رفتار درست داشته باشند. اگر می توانیم رفع ظلم کنیم، همین الان باید انجام شود؛ ممکن است در یک تاریخی با یک ترفند و روشی افرادی توانسته باشند تخلف کنند اما نباید این تخلف ادامه یابد و بگوییم مشمول مرور زمان شده است؛ این صحیح نیست؛ همه ما موظفیم عدالت اداری را در عمل اجرا کنیم.

دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل شورای ترافیک در دماوند و فیروزکوه به منظور کاهش تصادفات

رئیسی در جلسه شورای اداری شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند افزود: به دلیل اینکه دماوند و فیروزکوه در محل عبور قرار دارد، متاسفانه خبرهای تصادفات در این منطقه بسیار ناگوار است. باید شورای ترافیک در منطقه ایجاد شود. باید مقررات را با جدیت اجرا کرد چرا که گاهی صرف توصیه جوابگو نیست. باید دست به دست هم دهیم که آمار تصادفات در این منطقه کاهش یابد.

تاکید رئیس جمهور بر فراهم سازی فضای تفریحی مخصوص بانوان

رییس جمهور تصریح کرد: بر موضوع در نظر گرفتن مکان مخصوص بانوان تأکید می کنم؛ این خواسته به حقی است؛ امیدواریم در سفر بعدی گفته شود که به مکان های مخصوص خانم ها توجه و شرایطی فراهم شده است که خانم ها بتوانند به راحتی تفریح و از فضا استفاده کنند.

وزیر بهداشت و درمان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه که همزمان با سفر رییس جمهور به فیروزکوه و دماوند صورت گرفته با اشاره به مرحله پویش ملی سلامت که در آن ۴۴ میلیون نفر بالای ۱۸ سال غربالگری شدند، گفت: رکورد مشارکت مردم در حوزه سلامت شکست که این نشان از اعتماد آنها به سیستم سلامت دارد.

بهرام عین الهی به خبرنگاران توضیح داد: از ۲۰ آبان پویش ملی سلامت شماره در مرحله اول آغاز شد و در این ۲ ماه گذشته مردم استقبال خوبی از آن داشتند.

از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از طرح های شهرستان دماوند گفت:‌ با تلاش های صورت گرفته و سرعت مناسب تکمیل سایت یک هزار و ۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن دماوند، کلیه واحدهای این سایت حداکثر در شش ماهه نخست سال آینده تحویل متقاضیان می شود.

مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌تکمیل سایت یکهزار و ۲۰ واحدی دماوند از پیشرفت مناسبی برخوردار است و هم اکنون در حال انجام خدمات زیربنایی در آن هستیم و تلاش می شود که هر چه سریعتر و فاز به فازٰ؛‌ واحدها به متقاضیان واگذار شود.

واحد نخست تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این تصفیه‌خانه جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر را زیر پوشش قرار داده و سرمایه گذاری انجام شده ۲۵۰۰ میلیارد ریال است.