راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات تصویب شد

اصلاح‌طلبان نمی‌توانند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند

در بیستمین نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران (دوره دوم) با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و اعضای حقیقی جبهه اصلاحات جزئیات سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در بیستمین نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران (دوره دوم) با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و اعضای حقیقی جبهه اصلاحات جزئیات سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران با اکثریت آرا به تصویب رسید.

بیستمین نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران (دوره دوم) با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و اعضای حقیقی جبهه اصلاحات در عصر روز یکشنبه اول بهمن ١٤٠٢ با حضور اعضا و به ریاست آذر منصوری برگزار شد.

در این جلسه، بررسی سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در سال ۱۴۰۲ در دستور کار مجمع عمومی قرار گرفت و اعضاء با بیان دیدگاه‌های خود نسبت به متن تهیه شده از سوی کمیته راهبردها وارد بحث شدند و در نهایت جزئیات سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران با اکثریت آرا به تصویب رسید. لازم به یادآوری است کلیات این راهبرد، پیش از این در جلسه مورخ ١٠ دی ١٤٠٢ مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران مصوب شده بود.

انتخابات را «به هیچ عنوان» تحریم نمی‌کنیم

«احمد شریف» عضو حقوقی جبهه اصلاحات ایران با بیان اینکه راهبردهای انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران تعیین شد، اظهار کرد: انتخابات را تحریم نخواهیم کرد اما رد صلاحیت‌ها موجب شده تا نیروهای خود را نداشته باشیم. وقتی در یک شهرستان کاندیدای ما را رد صلاحیت کرده‌اند، نباید انتظار داشته باشید به کاندیدای رقیب رأی بدهیم.

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران افزود: پیش‌بینی ما از جلسه امروز جبهه اصلاحات ایران آن است که حضور در انتخابات به صورت «مشروط» پذیرفته شود؛ یعنی در شهرهایی که کاندیدا داشته باشیم، حضور فعال خواهیم داشت.

شریف گفت: باید توجه داشت که بسیاری از احزاب عضو جبهه اصلاحات ایران حتی یک کاندیدا هم در انتخابات ندارند اما تاکید می‌کنم به هیچ عنوان، انتخابات را تحریم نمی‌کنیم؛ در عین حال این امکان وجود دارد که برخی احزاب اصلاح‌طلب به صورت «مستقل» در انتخابات شرکت کنند.

عضو کمیته استان‌های جبهه اصلاحات ایران با طرح این ادعا که در کل کشور، صلاحیت فقط ۳۵ نفر اصلاح‌طلب توسط هیأت‌های نظارت استانی تأیید شده است، گفت: هیأت‌های نظارت استانی روند کار هیأت‌های اجرایی را تکمیل کردند. البته آن‌ها که به رأی هیأت‌های نظارت اعتراض کردند، منتظر اعلام نظر شورای نگهبان هستند.

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نمی‌توانند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند گفت: ما باید افرادی که توانمندی دارند را برای نامزدی معرفی کنیم اما وقتی که صلاحیت این افراد تأیید نمی‌شود، دیگر کاری از دست‌مان برنمی‌آید.

متن کامل “سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در سال ۱۴۰۲” به زودی منتشر خواهد شد.