دکتر علی حاجی زاده الگویی شایسته و مثال زدنی از پزشک حاذق و انسان دوست

در زمانه ای زندگی می کنیم که اینترنت و فضای مجازی درهمه سطوح زندگی نفوذ کرده و پیش بینی متخصصان و صاحبنظران علم رسانه مبنی بر تبدیل جهان به یک دهکده جهانی محقق شده، با این وجود انسان امروز از هر دوران دیگری تنها تر و از خود و دیگران بیگانه تر شده است.

در زمانه ای زندگی می کنیم که اینترنت و فضای مجازی درهمه سطوح زندگی نفوذ کرده و پیش بینی متخصصان و صاحبنظران علم رسانه مبنی بر تبدیل جهان به یک دهکده جهانی محقق شده، با این وجود انسان امروز از هر دوران دیگری تنها تر و از خود و دیگران بیگانه تر شده است.

ارزش هایی مانند نیکوکاری، نوع دوستی، دستگیری از نیازمندان ،کمک به دیگران و اساساً احساس مسئولیت نسبت به هم نوع، امروزه بسیار کم رنگ شده اما در چنین شرایطی همچنان انسان هایی در عرصه های مختلف، ارزش های والای انسانی و اخلاقی را در عمل پاس می دارند اگرچه تعداد چنین انسان های نوع دوست بسیار اندک است، اما همین تعداد قلیل نور امید را در دل ها همچنان روشن نگه می دارند.

یکی از این انسان ها که ارزش های والای انسانی و اخلاقی را سر لوحه ی کارهای خود قرار داده و نسبت به سرنوشت هم نوع خود احساس مسئولیت می کند  آقای دکتر علی حاجی زاده متخصص مغز و اعصاب استان  قم است که زمینه های تخصصی او بسیار متنوع بوده و از درمان و جراحی دیسک کمر تا تنگی کانال نخاعی، تومورهای نخاعی، شکستگی مهره خون ریزی مغزی، تومورهای استخوانی میگرن، تشنج و سردرد و … را در بر می گیرد. خبرنگار ما که برای پیگیری بیماری یکی از آشنایان خود به مطب این پزشک انسان دوست و اخلاق مدار مراجعه کرده بود در گزارش خود می نویسد: در زمانه ای که اکثر کارکنان ادارات و ارگان ها جهت یک پاسخگویی کوتاه و یا یک سرچ ساده جهت رفع نیاز و مشکل ارباب رجوع، با بی حوصلگی  عمل می کنند و گاه بی دلیل کاری که در یک روز انجام می شود را یک تا دو ماه و حتی بیشتر طول می دهند، دکتر علی حاجی زاده برای هر بیمار با حوصله ای مثال زدنی وقت طولانی گاه تا نیم ساعت اختصاص می دهد .وی همه روزه اوقات صبح و عصر خود را به خدمات دهی به بیماران چه در اتاق عمل و چه در مطب اختصاص می دهد و مطب وی همواره مملو از جمعیت است.

نظم و سرویس دهی در مطب این پزشک حاذق مثال زدنی است و مدیر پذیرش وی نیز در پیروی از آقای دکتر با نهایت خوش رویی و صبر وحوصله پاسخگوی بیماران و مراجعه کنندگان است.

یکی از مراجعه کنندگان به مطب دکتر به خبرنگار ما گفت: براثر تصادف درمحور قم، دخترم نیاز به عمل جراحی پیدا کرد که دکتر حاجی زاده حاذق با اخلاق و منشی والا و با مهربانی عمل جراحی مهره های گردن دخترم را که عمل بسیار حساسی بود را با موفقیت به انجام رساند.

وی افزود: در بازگشت از قم به مقصد  شهرستان  پیامک های (تقدیر و تشکر)که برای ایشان ارسال می کردم، به موقع توسط ادمین پاسخ داده میشد و من باید اذعان نمایم چهره دکتر حاجی زاده در استان قم به عنوان شخصیتی ماندگار در ذهن ما حک شده  و همیشه دعا گوی ایشان هستیم .

بیمار دیگری می گفت ،دکتر حاجی زاده پزشک حاذق، اخلاق مدار و مهربان است که با شیوه درمان موثرخود: وضعیت بیماری میگرن من را به مراتب درمان  کرده است.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان هم می گفت:  دکتر برای مادرم پلاتین گذاشته و واقعاً یک پزشک انسان دوست با اخلاق و منشی متین و شخصیت بسیار متعهد با احساس مسئوولیت بالا می باشند که با نوع برخورد خود به بیمار و همراهان انرژی مثبت می دهد.

خبرنگار ما در گزارش خود می نویسد: اگرچه دکتر حاجی زاده بدون هیچ چشمداشتی، بهترین شیوه درمانی را با برخوردی متین و با انرژی مثبت اعمال می کند؛ اما جا دارد به منظور تشویق دیگر پزشکان و دست اندر کاران حوزه درمان ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان قم و رییس سازمان نظام پزشکی استان، به نحو شایسته از این پزشک حاذق انسان دوست و اخلاق مدار تجلیل و تقدیر به عمل آورند./ حسن آرام