رئیس هیئت تیراندازی استان خبر داد:

مسابقات استعدادیابی تیراندازی در قم برگزار می‌شود

رئیس هیئت تیراندازی استان قم گفت: یکی از اقدامات مهم این هیئت در سال جاری برگزاری مسابقات استعدادیابی در قالب طرح‌های همگانی است تا افراد مستعد را به هیئت تیراندازی معرفی و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس هیئت تیراندازی استان قم گفت: یکی از اقدامات مهم این هیئت در سال جاری برگزاری مسابقات استعدادیابی در قالب طرح‌های همگانی است تا افراد مستعد را به هیئت تیراندازی معرفی و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

محمد جواد متقیان‌نژاد رئیس هیئت تیراندازی استان قم در گفتگو با خبرنگار فارس قم بیان کرد: رشته تیراندازی در قم نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و مورد استقبال بسیاری از شهروندان قمی قرار گرفته است، با کمک اداره‌کل ورزش و جوانان استان موقعیت مکانی خانه تیراندازی تغییر پیدا کرد و این باعث شد تا مردم قم دسترسی راحتی به این هیئت داشته باشند، در حال حاضر سالن خانه تیراندازی استان در مجموعه ورزشی میثم واقع در منطقه سالاریه دایر است.

وی در خصوص تشریح فعالیت‌های این هیئت در سال ۱۴۰۱ افزود: در تقویم ورزشی سال جاری سعی کردیم در تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشیم و بیشترین تمرکز را در راستای پرورش مربیان و داوران جدید و همچنین ارتقای سطح فنی مربیان و داوران قدیمی گذاشتیم.

رئیس هیئت تیراندازی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این هیئت در سال ۱۴۰۱ برگزاری مسابقات استعدادیابی بین رده‌های سنی مختلف در استان است تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت علاقه‌مندان به این رشته استفاده کنیم و آنها را به عضویت هیئت تیراندازی درآوریم.

متقیان نژاد عنوان کرد: در موضوع برگزاری مسابقات و تیم‌داری نیز برنامه‌هایی به همت همکارانمان در هیئت تیراندازی در نظر گرفته‌ایم، در ابتدا تیم بانوان را آماده اعزام به مسابقات لیگ‌برتر باشگاه‌‌های کشور خواهیم کرد و برنامه بعدی‌ ما نیز برگزاری مسابقات استانی و مناسبتی در رده‌های سنی مختلف است.

وی در خصوص وضعیت تیم‌های فعال قمی در لیگ‌های مختلف استانی و کشوری اظهار کرد: در مسابقات لیگ‌برتر بانوان کشور در فصلی که گذشت یک تیم در رشته تفنگ بادی و یک تیم هم در رشته تپانچه بادی داشتیم که تیم تفنگ بادی توانست در پایان مسابقات مقام قهرمانی را به‌دست آورد، همچنین تیم تپانچه نیز به مقام سومی مسابقات دست یافت.

رئیس هیئت تیراندازی قم افزود: این دو اتفاق در تاریخ تیراندازی استان برای اولین بار بود که رخ می‌داد امسال نیز با تلاش ورزشکاران و مربیان استان سعی خواهیم کرد با تمام قدرت و با هدف قهرمانی در این مسابقات حضور پیدا کنیم.

متقیان نژاد با ابراز ناراحتی در خصوص وضعیت مالی این تیم‌ها عنوان کرد: متاسفانه حمایت از بانوان ورزشکاری که در فصل گذشته توانستند این عناوین را بدست آورند بسیار ضعیف است، دستمزد و اعتباری که برای این عزیزان اختصاص یافته شده در حد دستمزد یک بازیکن تیم حریف است و این موضوع باعث می‌شود انگیزه ورزشکاران ما از بین برود.

وی تصریح کرد: اگر تا الان حمایتی از این عزیزان صورت گرفته از طرف معاونت ورزشی و همچنین معاونت امور بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان صورت گرفته است اما این مبالغ برای این رشته که هزینه‌های جاری زیادی دارد، کفایت نمی‌کند. رشته تیراندازی در دین مبین اسلام سفارش شده و ما نیز پای کار هستیم تا این رشته را در قم ترویج کنیم اما به حمایت‌های قابل توجه نیازمند هستیم.

رئیس هیئت تیراندازی قم تاکید کرد: وجود حامی مالی قدرتمند یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های این هیئت است، آقای سانی‌خانی مدیرکل محترم ورزش و جوانان قم در مدت اخیر که سکان هدایت این اداره را به عهده گرفته‌اند نشان داده‌اند که ورزش بانوان از دغدغه‌های مهم ایشان است، از مدیرکل عزیزمان تقاضا می‌کنیم برای تیم‌ها و ورزشکاران تیراندازی قم حامی مالی جذب کنند تا ما بتوانیم با استعدادهابی خوبی که داریم در مسابقات شرکت کنیم و برای شهرمان افتخار آفرین باشیم.

مقتیان نژاد در خصوص مشکلات هیئت تیراندازی اظهار کرد: هیئت تیراندازی هم مشکلات مختلفی را در خصوص تجهیزات و سالن ورزشی مناسب دارد، تجهیزاتی که در اختیار ما است مدت زیادی از استفاده آن‌ها گذشته و نیاز به تعمیرات اساسی دارد که امیدواریم با کمک فدراسیون و اداره‌کل این مشکلات حل شود.