بارش‌ها در اصفهان، قم و مرکزی شدت می‌گیرد

ورود موج جدید بارشی به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها در اصفهان قم و مرکزی خواهد بود، از ورود موج جدید بارشی به کشور خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها در اصفهان قم و مرکزی خواهد بود، از ورود موج جدید بارشی به کشور خبر داد.

صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه بارش‌ها در استان‌های قم، اصفهان و مرکزی به صورت پراکنده ادامه دارد و سه‌شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب غرب این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز چهارشنبه این سامانه بارشی تقویت می‌شود و در بیشتر استان‌های کشور به‌ویژه سواحل دریای خزر و نیمه شمالی و استان‌های فارس و کرمان سبب بارش برف و باران و وزش باد به نسبت شدید خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: این سامانه بارشی روز پنجشنبه به جز مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب کشور در سایر مناطق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد و شدت بارش‌ها روز پنجشنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی گفت: روز جمعه از گستردگی این سامانه کاسته می‌شود و بارش‌ها با شدت کمتر در شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد و انتظار می‌رود امروز نیز دما همچون روزهای گذشته روند کاهشی داشته باشد، امروز خلیج‌فارس تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان و امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی قم نیز گفت: از صبح امروز به تدریج بارش ها کاهش خواهد یافت اما از غروب سه شنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می شود که برف و باران را به همراه دارد.

به گفته حیدری بنی نفوذ سامانه جدید از غروب سه شنبه که ناپایداری متناوب آن سبب بارش باران و برف و مه آلودگی می شود، تا اواخر روز چهار شنبه یا صبح پنجشنبه ادامه دارد و بارش برف این سامانه جدید نیز مانند بارش شب گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد: وزش باد اگر همراه این سامانه باشد، از ۳۰ کیلومتر در ساعت فراتر نخواهد رفت.

وی گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کمینه دمای سه و چهار درجه سانتگیراد زیر صفر و بیشینه یک درجه سانتیگراد بالای صفر را پیش بینی می‌کنیم.

این مسئول تاکید کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، هفته سردی را پیش رو داریم.