مدیر تولید پنجره های دو جداره upvc:

مهندس مهدی حق نیا خواستار تسهیلات کم بهره و روان سازی مقررات اداری برای کارآفرینان شد

گروه صنعتی صنایع تولید پنجره دوجداره upvc و درب های ضد سرقت در شهرستان الشتر از توابع استان لرستان از معدود مجموعه های صنعتی شاخص و معتبر به شمار می رود که از مدیریتی جوان ، تحصیل کرده و صاحب ایده برخوردار است.

قاسم آرام  – خبرنگار : گروه صنعتی صنایع تولید پنجره دوجداره upvc و درب های ضد سرقت در شهرستان الشتر از توابع استان لرستان از معدود مجموعه های صنعتی شاخص و معتبر به شمار می رود که از مدیریتی جوان ، تحصیل کرده و صاحب ایده برخوردار است.

مهندس مهدی حق نیا موسس و مدیر این مجموعه صنعتی ، دانش آموخته رشته مهندسی معماری از جوانان سرمایه گذار در عرصه تولید و اشتغالزایی محسوب می شود که این مجموعه را بر اساس نیاز منطقه و همچنین اشتغالزایی برای نیروهای مستعد جویای کار تاسیس و راه اندازی کرده است

این جوان خوش فکر و خلاق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما اعلام کرد که در سال ۱۳۹۱ به فعالیت در زمینه پنجره های upvc در ایلام اشتغال به کار داشته و بعدا با توجه به نیاز شهرستان الشتر به چنین مجموعه ای به تاسیس و راه اندازی گروه صنعتی صنایع تولید پنجره دو جداره ….. اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا کار خود را در یک فضای محدود ۶۰تا۷۰ متری آغاز کرده گفت: با توکل به خدا و تلاش و پشتکاری که داشتیم به تدریج فعالیت و خدمات این مجموعه توسعه یافت و مشتریان بیشتری مراجعه می کردند به طوری که فضای محدود کاری جوابگو نبود ؛ فلذا در صدد برآمدیم که فضای کارگاهی بزرگ تری را تدارک ببینیم.

مهندس مهدی حق نیا اضافه کرد: در جستجوی فضای بزرگترشهر صنعتی را به عنوان یک گزینه مدنظر قرار دادیم که با توجه به برخی مشکلات از جمله دشواری های دسترسی و نبود زیر ساخت از استقرار مجموعه در شهر صنعتی منصرف شدیم.

وی آنگاه با اعلام اینکه نهایتا در فضای فعلی که یک هزارو ۵۶ متر وسعت دارد مجموعه را مستقر و تجهیز کردیم که از زیرساخت های لازم مانند آب ، برق ، گاز، برخوردار است.

مهندس حق نیا با اشاره به عمده فعالیت مجموعه تحت مدیریت خود گفت: تولید پنجره های upvc و درب های upvc (به ظرفیت ۳۰۰تن در سال) تولید شیشه های دو جداره ( به ظرفیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن در سال) از مهم ترین فعالیت های این مجموعه در بخش تولید محسوب می شود.

وی افزود: البته ظرفیت تولید با توجه به نوسانات بازار و وضعیت تقاضا(بازار) متغیر است .

وی همچنین از فعالیت های این مجموعه در بخش فروش خبر داد و گفت ملزومات صنعت ساختمان و یراق آلات پروفیل و … از دیگر خدمات این مجموعه به شمار می رود.

مهندس مهدی حق نیا همچنین اظهار داشت: علاوه بر تولید و فروش محصولاتی که نام بردم نمایندگی چند شرکت معتبر از جمله شرکت هافمن (به طور انحصاری) و نیز شرکت  ویندور در زمینه فروش دستگاه و یراق آلات و نمایندگی فروش محصولات شرکت ارتا پروفیل  در مبحث پروفیل را به عهده داریم.

وی گفت: شرکت هافمن و کرال از شرکت های معتبر جهانی هستند که برند آن شهرت زیادی دارد.

همچنین در مبحث پروفیل نیز سه برند معتبر جهانی را تهیه و توزیع می کنیم.

مدیر گروه صنعتی صنایع تولید پنجره دو جداره upvc سپس عمده مشتریان این مجموعه را فعالان عرصه ساخت و ساز و انبوه سازان عنوان کرد و افزود: یکسری مراکز فروش در الشتر و دیگر شهرها به عنوان زیرمجموعه ما عهده دار توزیع و فروش این محصولات هستند.

مهندس حق نیا در ادامه با بیان اینکه لرستان استانی محروم قلمداد می شود ؛ گفت: شغل اصلی اهالی این  استان عمدتا کشاورزی و دامداری است و بطور کلی درآمد خانوارها در سطح پایینی قرار دارد و به تبع آن رونق بازارهای استان نیز در حد متوسط ارزیابی می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه مشکلات کمبود نقدینگی را چگونه مرتفع می سازید خاطرنشان کرد: در چند مرحله تسهیلات بانکی با نرخ بهره های سنگین ۱۸ درصد و به بالا از منابع داخلی بانک ها دریافت کرده ایم مضافا  بر اینکه قبلا اشاره کردم ؛ فروشندگان و شرکت ها به لحاظ شناختی که از اعتبار مجموعه دارند محصولات را بعضا به صورت شرایطی در اختیار ما قرار می دهند و تا جایی که برایمان امکان داشته باشد در این خصوص همکاری و مساعدت می کنند.

مدیر گروه صنعتی صنایع تولید پنجره دو جداره upvc  افزود: از بنیاد برکت نیز سال گذشته در سه مرحله تسهیلات وام (در مرحله ۹۰ میلیون تومان) دریافت کردیم که البته این تسهیلات در پی پیگیری ها و رایزنی های متعدد پرداخت شد.

این مدیر مجرب و ایده پرداز آنگاه اعلام کرد: با اجرای فازهای بعدی این مجموعه ؛ قطعاتی که اکنون از خارج و مشخصااز کشور ترکیه وارد می شود را می توانیم با کیفیتی بالاتر تولید و روانه بازار کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای فازهای توسعه مستلزم همکاری

ومساعدت مسئولان به ویژه از حیث تزریق نقدینگی در قالب تسهیلات کم بهره است افزود: چنانچه فازهای این پروژه تکمیل و نهایی شود ایده های نو و خلاقانه ای را مورد اجرا گذاشته و نیز بخش دپو را سامان دهی و دستگاه های تولید قطعات و ملزومات پنجره های upvc

را در فضای جدید مستقر می کنیم.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: محوطه عقبی سالن این مجموعه اکنون خالی و بلااستفاده مانده که می توانیم از آن در اجرای فازهای توسعه استفاده کنیم.

مهندس مهدی حق نیا همچنین بازار هدف را بسیار مهم ارزیابی کرد که بعداز راه اندازی خط تولید در فاز بعدی می توانیم این استان و استان همجوار به خصوص کرمانشاه (که مشتریان زیادی داریم) را تحت پوشش خدمات این مجموعه قرار دهیم.

وی سپس تغییر کاربری  کارگاه فعلی را یکی دیگر از مشکلات عمده برشمرد و در این خصوص از پیگیری ها در سازمان ها و ادارات مختلف از جمله جهاد کشاورزی استان و مسکن و شهرسازی(راه شهرسازی) معاونت عمرانی استانداری و شهرداری ،  و … خبرداد که در کمیسیون های مختلف این ادارات  طی پروسه ای زمان بر و طولانی مورد بررسی و موافقت قرار گرفت !!! اما نهایتا در ارجاع مجدد به جهاد کشاورزی اعلام شد مجوزهای دریافتی از دیگر ادارات که توسط خود جهاد کشاوری به انها ارجا داده شده ایم را قبول ندارند و باید دوباره این پرونده در کمیسیون مطرح گردد

وی گفت ازسال ۹۵ تا۱۴۰۲ به مدت ۷سال پیگیر مبحث تغییر کاربری درسطح ادارات وسازمانهای مختلف هستیم .

گفتنی است مهندس مهدی حق نیا با گلایه از مقررات و تشریفات زائد اداری در این مصاحبه تصریح کرد : عدم همکاری برخی ادارات وسازمانها  ؛ سرمایه گذاران را که در مسیر تولید و اشتغالزایی سرمایه گذاری کرده اند ؛ دل سرد می کند.

مهندس حق نیا ادامه داد: من باسرمایه گذاری مشخصی این مجموعه را دایر و راه اندازی و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ده ها نفر نیز غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده ام ؛ که در فازهای بعدی فرصتهای شغلی بیشتری نیز ایجاد خواهد شد ؛ لازم به ذکر است این مدیر و سرمایه گذار جوان که با عشق وعلاقه به نظام دفتر کار خود را به ستاد انتخاباتی آقای دکتر رئیسی کرده بود ؛ صرفا با انگیزه انجام فعالیت های عام المنفعه وخدمت درسنگر تولید وکار آفرینی به این عرصه ورود کرده وآنطور که خود تاکید نموده  ؛ هدف اصلی وی رضای خدا است که رضایت خلق خدا را به دنبال دارد .

وی با اندک حمایت و برخورداری از تسهیلات کم بهره می تواند مجموعه ای که مجاور روستا احداث نموده و مجوز های قانونی را قبلا طی پروسه ای طولانی مدت و صرف هزینه های زیادی اخذ کرده ؛ توسعه دهد و زمینه اشتغال صد ها نفر را فراهم کند ؛ اما برخی نهادها و ادارات  با دلایلی غیر قابل قبول با  وی همکاری نمی کنند و بلکه موانعی زائد و غیر منطقی را هم پیش روی این سرمایه گذار جوان و کارآفرین قرار می دهند!! در حالی که مجموعه وی می توانست در حال حاضر با ظرفیت خیلی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد .

مهندس مهدی حق نیا در مصاحبه خود همچنین با ابراز شگفتی از اینکه بعضا دیده شده برخی افراد که در بخش تولید فعالیتی ندارند از تسهیلات ویژه کم بهره برخوردار شده اند!!؟

بدون شگ این جوان تحصیل کرده ، خوش فکر و کارآفرین می توانست سرمایه خود را در حوزه واسطه گری به کار گیرد ! و بدون دغدغه سودهای کلانی به دست آورد اما عشق و دلبستگی به تولید و کارآفرینی برای جوانان مستعهد جویای کار موجب شد به حیطه سخت و دشوار تولید ورود کند.

مهندس مهدی حق نیا با بیان اینکه ریاست  محترم جمهوری نسبت به تولید و کارآفرینان دلسوز است ابراز امیدواری کرد ؛ مدیران سطوح میانی و پایینی اجرایی با سرمایه گذاران و کارآفرینان جوانی مانند وی همکاری و تعامل بیشتری در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای مبنی بر رونق تولید و مانع زدایی پیش روی سرمایه گذاران داشته باشند.