مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:

اولویت توسعه متروی قم به سمت مسجد جمکران است

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: در حال حاضر اولویت سازمان قطار شهری قم، پیگیری تکمیل خط اول مترو به سمت مسجد مقدس جمکران است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: در حال حاضر اولویت سازمان قطار شهری قم، پیگیری تکمیل خط اول مترو به سمت مسجد مقدس جمکران است.

محمد رضا انگشت‌باف با اشاره به اولویت کاری متروی قم در توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: در این مسیر یک کیلومتر حفاری مترو را در پیش داریم.

وی جانمایی متروی قم را با هدف اتصال مناطق کم برخوردار شهر به حرم مطهر و مسجد جمکران دانست و افزود: فاز دوم خط اول متروی قم شامل ۹ کیلومتر مسیر با حداقل سه ایستگاه به صورت کامل است که بین ۳۶ تا ۴۸ ماه دیگر به مدار اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تاکید بر تکمیل سه ایستگاه نکویی، ولیعصر (عج) و ایستگاه مسجد مقدس جمکران در فاز دوم مترو تا چهار سال آینده خاطرنشان کرد: در حال حاضر مناقصه تونل سنتی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای دیگر اقدامات فاز دوم هزینه می‌شود.

انگشت‌باف با اشاره به اینکه مناقصه ایستگاه نکویی در حال تنظیم اسناد است ادامه داد: برای بخش سیویل نیاز به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

وی با اشاره به اخذ مجوز ترک تشریفات برای پروژه سینگالینگ را به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از شورای اسلامی شهر قم گفت: امسال دو هزار میلیارد تومان قرارداد برای فاز دوم در حال تدوین است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اظهار کرد: به دلیل ناپایدار بودن شرایط اقتصادی تلاش می‌کنیم امسال این قراردادها منعقد شده و به مرحله پیش پرداخت برسد.

انگشت باف از نصب المان‌های فرهنگی در ایستگاه میدان مطهری خبر داد و تاکید کرد: تدوین پیوست فرهنگی پروژه‌های بزرگ شهری با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم پیگیری می‌شود.