امام‌ جمعه پردیسان در دیدار شهردار قم:

مردم از فعالیت‌های شهرداری قم رضایت دارند /مسئولان به دنبال امیدزدایی از مردم نباشند

امام جمعه پردیسان قم گفت: تمام تلاش دشمن در از بین بردن امید میان مردم است و نباید برخی مسئولان در زمین دشمن بازی کنند.

امام جمعه پردیسان قم گفت: تمام تلاش دشمن در از بین بردن امید میان مردم است و نباید برخی مسئولان در زمین دشمن بازی کنند.

حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی در دیدار با سیدمرتضی سقائیان‌نژاد و مدیران ارشد شهرداری قم، با تقدیر از فعالیت‌های شبانه‌روزی مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: فعالیت‌های شهرداری قم برای مردم ملموس بوده و از آن شهرداری قم رضایت دارند.

وی با انتقاد از اینکه بعضی رفتارها سبب تلخ شدن کام مردم می‌شود، افزود: تمام تلاش دشمنان در سال‌های گذشته از بین بردن امید میان مردم بوده است و مسئولان نباید در زمین دشمنان به دنبال امیدزدایی باشند.

امام‌جمعه پردیسان امید را محرک جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هر حرکتی که سبب از بین رفتن امید میان مردم شود، به‌طور قطع خیانت به کشور و جامعه است.

حجت‌الاسلام حامدی با بیان اینکه اقدامات شهرداری قم در سال‌های گذشته دیده می‌شود، تصریح کرد: مردم در برخوردهای مختلف رضایتمندی خود را از فعالیت‌های شهرداری قم اعلام می‌کنند و قدردان نیت خالصانه خدمت به مجاوران و مسافران شهر کریمه اهل‌بیت (س) هستند.

وی حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه را سه نگین شهر قم دانست و گفت: با وجود این ظرفیت‌ها زیبنده نیست که هر دستگاهی کار خود را کند و این محوریت‌ها باید در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها مورد توجه باشد و با همدلی و وحدت برای افزایش خدمات گام برداشت.

امام جمعه پردیسان با تاکید بر اینکه فرصت‌ها محدود است و باید از این فرصت برای خدمت نهایت استفاده را برد، افزود: در پیشبرد کارها توجهی به حواشی رنج‌آور نداشته باشید و خروجی کارها در برابر مردم خواهد بود.

شهردار قم: هنوز راه‌های نرفته زیادی برای پیشرفت قم باقی مانده است

شهردار قم نیز در این دیدار با اشاره به تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال جاری بودجه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی مصوب شده است که سهم قابل‌توجهی به عدالت‌محوری، توزیع سرانه‌ها و مسجدمحوری با نگاه به توازن منابع انجام خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه و پیشرفت مورد توجه مقام معظم رهبری، افزود: هنوز با مصادیق این توسعه و پیشرفت فاصله داریم و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی مشخص نشده است.

شهردار قم با بیان اینکه شهر قم دچار عقب‌ماندگی سنواتی است و هنوز با شهری در تراز فاصله دارد، خاطرنشان کرد: قم جهان شهر است و باید چشم‌انداز جهانی داشته باشد، هنوز راه‌های نرفته زیادی وجود دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اهداف برنامه دوم راهبردی شهرداری قم تصریح کرد: تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، احداث ۳۵ تقاطع، رسیدن به سرانه ۲۵ متر مربعی فضای سبز، دفع نکردن پسماندهای شهری، افزایش خدمات الکترونیکی و محله محوری بخشی از اهداف این برنامه است.

وی با تاکید بر اینکه انسجام خوبی در بدنه و مدیریت شهری وجود دارد، تاکید کرد: به‌تازگی حواشی پیرامون شورای اسلامی شهر و شهرداری افزایش یافته است که نگران ورود این حواشی به بدنه فعالیت شهرداری هستیم و به‌طور قطع با ورود این حواشی نمی‌توان فعالیت منسجمی داشت.

شهردار قم یکی از شاخص‌های امروز شهرداری قم وجود اقتدار دانست و گفت: در بیرون از سازمان نیز انسجام خوبی میان مسئولان استانی و شهری وجود دارد و امیدواریم این تعاملات منجر به افزایش خدمات به مردم شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه انتقاد با تخریب متفاوت بود و باید انصاف در انتقادات رعایت شود، افزود: امروز ذخایر مالی و انسانی شهرداری قم در شرایط مطلوبی قرار دارد و نباید با حواشی جلوی فعالیت‌ها گرفته شود که در این شرایط مطالبات مردمی به حاشیه می‌رود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های شهرداری سر سفره مردم نمایان خواهد بود، گفت: تا زمانی که قانون اجازه فعالیت در شهرداری به ما می‌دهد، ملزم به فعالیت و خدمت هستیم و در این مسیر با توکل به خدا کارها را پیش خواهیم برد.