مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

بیش از ۵۴ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان اسکان یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش از ۵۴ هزار مسافر در تعطیلات نوروز از امکانات و تجهیزات فراهم‌شده از سوی ستاد اسکان فرهنگیان استان در مدارس بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش از ۵۴ هزار مسافر در تعطیلات نوروز از امکانات و تجهیزات فراهم‌شده از سوی ستاد اسکان فرهنگیان استان در مدارس بهره‌مند شدند.

سیدجمال وزیری روز سه‌شنبه به خبرنگاران افزود: ۱۱ هزار و ۷۶۷ خانوار به تعداد ۵۴ هزار و ۵۶۴ مسافر و گردشگر نوروزی در مدارس و مراکز رفاهی فرهنگیان استان سمنان اسکان داشتند.

وی بیان کرد: پذیرش مسافران و گردشگران در مدارس استان سمنان از بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۲ تا پایان سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ ادامه داشت.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۸۳۶ خانوار فرهنگی به تعداد ۳۳ هزار و ۴۸۹ نفر، ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده کارکنان دولت به تعداد ۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر، یک‌هزار و ۱۰۶ خانواده مشاغل آزاد به تعداد سه‌هزار و ۹۰۲ نفر در مدارس و یکهزار و ۴۱۵ خانوار به تعداد چهار هزار و ۹۷۴ نفر نیز در مراکز رفاهی فرهنگیان استان سمنان اقامت داشتند.

وزیری با اشاره به مشارکت عوامل اجرایی ستاد اسکان آموزش و پرورش سمنان به‌ویژه معاونت پشتیبانی، رفاه و تعاون، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، حراست،‌ روابط‌عمومی اداره‌کل و پایگاه‌های مستقر در شهرستان‌ها و مناطق ۱۱گانه این استان، اظهار داشت: برای اسکان مسافران نوروزی، ۱۴ پایگاه فعال اسکان، ۱۳۲ مدرسه با یکهزار و ۱۰۶ کلاس آماده‌سازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کلاس‌ها در سه سطح ویژه، نوع الف و ب، به امکانات رفاهی از جمله فرش، یخچال و تلویزیون مجهزبودند.

شاهرود با ۱۸ هزار و ۴۰۲ نفر، سمنان با ۱۳ هزار و ۶۵ نفر و دامغان با ۱۱ هزار ۶۱۱ نفر به ترتیب بیشترین شمار پذیرش مسافران را در طرح اسکان نوروزی ۱۴۰۲ فرهنگیان داشتند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

این خطه با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا (ع) ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد و تلاش مسوولان برای ایجاد شرایطی است تا گردشگران این استان را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.