مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم تشریح کرد:

اقدامات بخش‌های مختلف شهرداری قم در برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با تشریح اقدامات بخش‌های مختلف شهرداری قم در برگزاری راهپیمایی روز قدس، گفت: ایجاد تسهیلات موردنیاز شهروندان برای حضور در این آوردگاه اعتقادی و سیاسی راهبرد اصلی شهرداری قم در اقدامات روز قدس بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با تشریح اقدامات بخش‌های مختلف شهرداری قم در برگزاری راهپیمایی روز قدس، گفت: ایجاد تسهیلات موردنیاز شهروندان برای حضور در این آوردگاه اعتقادی و سیاسی راهبرد اصلی شهرداری قم در اقدامات روز قدس بود.

به گزارش شهرنیوز، مهدی کلانترزاده با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شهرداری قم برای ارائه خدمات مختلف در راهپیمایی روز قدس گفت: با دستور شهردار قم ستاد ویژه‌ای به‌منظور ارائه خدمات به شهروندان در روز قدس با محوریت معاونت خدمات شهری و عضویت مدیریت‌های ستادی، سازمان‌ها، مناطق و دیگر معاونت‌ها در شهرداری قم تشکیل شد تا خدمات بخش‌های مختلف بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، ارائه و انجام پذیرد.

وی فضاسازی شهری با اکران تبلیغات محیطی در سازه‌های مختلف، نصب ریسه‌ها و پرچم‌ها در شوارع و میادین سطح مناطق هشتگانه علی‌الخصوص در محدوده مرکزی شهر قم و با تأکید ویژه در مسیر راهپیمایی حدفاصل حرم مطهر تا مصلی قدس و اهتزاز پرچم فلسطین در سازه مرتفع میدان شهدای 72 تن را از اقدامات شاخص شهرداری قم عنوان کرد و افزود: در تبلیغات شهری موضوعات مختلفی نظیر گرامیداشت یاد شهدای راه قدس، شهدای اخیر حمله به سفارت ایران به‌ویژه شهید محسن صداقت، فرمایشات و بیانات امامین انقلاب اسلامی، مظلومیت تاریخی مردم فلسطین، استکبار جهانی و جنایات اسرائیل در نوار غزه استفاده‌شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم همچنین با اشاره به برگزاری آئین‌های وداع، تشییع، تدفین و یادبود شهید محسن صداقت از شهدای شهر قم در حمله اخیر رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در کشور سوریه گفت: در جهت برگزاری مراسم مربوط به این شهید والامقام که با حضور و استقبال بی‌سابقه مردم مواجه شد نیز همراهی شایسته‌ای از سوی شهرداری قم با سپاه پاسداران علی بن ابیطالب علیه‌السلام به‌عنوان محور این برنامه انجام پذیرفته و خواهد پذیرفت.

وی از همکاری بین بخشی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی به‌منظور برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی خبر داد و گفت: هم‌پوشانی و ارائه خدمات موردنیاز دستگاه‌های و نهادهای مختلف ازجمله شورای هماهنگی تبلیغات استان، مصلی قدس، نیروهای نظامی و انتظامی در دستور کار بخش‌های مختلف شهرداری قم قرار داشت.

کلانترزاده همچنین سرویس‌دهی رایگان ناوگان اتوبوس‌رانی و ارائه خدمات رایگان پارکینگ‌های پیرامون حرم مطهر و مصلی قدس را از دیگر اقدامات شاخص شهرداری قم در روز قدس دانست که با دستور ویژه شهردار قم به اجرا رسید.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم آماده‌سازی مسیر راهپیمایی و انجام نظافت مسیر قبل و بعد از مراسم را از اقدامات دیگر شهرداری قم ذکر کرد و اذعان داشت: تأمین تانکرهای آب جهت وضو نمازگزاران، تأمین وسایل نقلیه استقرار سیستم‌های صوتی، استقرار بالابرها و جرثقیل‌ها جهت پوشش تصویری حضور مردم و تمهیدات ایمنی مراسم با حضور آتش‌نشانان و مفروش شدن محوطه حیاط و پیرامون مصلی قدس از اقدامات حوزه خدمات شهری و مشارکت سازمان‌های تابعه این معاونت و مناطق هشتگانه به‌ویژه منطقه هفت بود.

وی برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی با تمرکز بر کودکان و نوجوانان را یادآور شد و ادامه داد: این ویژه‌برنامه‌ها با استقرار و برپایی ایستگاههای فرهنگی متعدد در مسیر راهپیمایی با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم انجام پذیرفت.

کلانترزاده همچنین از برگزاری نمایشگاه آثار گرافیکی هنرمندان کشور با موضوع قدس شریف و غزه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در نگارگذر فرهنگ خیابان شهدا با همکاری حوزه هنری قم و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در میسر راهپیمایی روز جهانی قدس برپا شده است.