مدیرکل بنیاد مسکن قم:

۳۵۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن به شهرک ویلایی طایقان قم معرفی شدند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های سایت طایقان گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دارشدن به این سایت معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های سایت طایقان گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دارشدن به این سایت معرفی شده‌اند.

محمد اطهری افزود: سایت طایقان ۴۸۰ هکتار مساحت دارد که هم اینک طراحی و زیرسازی ۴۰۰ هکتار از این سایت مسکونی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در سایت طایقان، چهار هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد، اضافه کرد: عملیات زیرسازی و خاک‌برداری سایت مسکونی طایقان از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی برخوردار است.

اطهری با بیان اینکه ۵۵۰ واحد این سایت در مرحله بتن‌ریزی و اسکلت قرار دارند، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم پس از تکمیل سفت‌کاری و نمازی بیرون واحدهای مسکونی، آنها را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

وی با تاکید بر آماده‌سازی بدون وقفه زیرسازی و زیرساخت‌های سایت طایقان، یادآور شد: واحدهای ویلایی این سایت طی یک بازه زمانی ۲۴ماهه تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: متراژ واحدهای ویلایی سایت طایقان بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ مترمربع طراحی شده است.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه درحال آماده سازی است.

براساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.