نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

۳۰۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص یافت

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجلس، ۳۰۰ میلیارد تومان به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در بودجه امسال اختصاص پیدا کرده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجلس، ۳۰۰ میلیارد تومان به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در بودجه امسال اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری شامگاه پنجشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد قم که به همت ستاد دیه استان، سیمای نور و گروه ساختمانی ایرابن در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد گفت: از خیرین و همه کسانی که در طول یک ماه رمضان در زمینه دستگیری به هموطنان نیازمند به خصوص افرادی که به دلیل جرایم غیر عمد در زندان ها به سر می برند نقش داشتند تشکر می کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه، ستاد دیه و همچنین رسانه ملی در زمینه جلب مشارکت مردم و ترغیب آحاد جامعه در کمک به آزادی زندانیان نیازمند، تلاش بسیاری کردند که جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: گاهی یک عمل انسان در راستای تغییر مسیر زندگی انسان، اثر بخش و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام ذوالنوری ابراز کرد: شاد کردن دل انسان و نشاندن لبخند بر روی لب خانواده ای و گره گشایی از کار مردم بسیار ارزشمند است و این امر مسیر خود انسان را نیز تغییر می دهد و بالاتر از آن موجب رضایت الهی می‌شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گاهی در اثر یک اتفاق ناخواسته انسان گرفتار می شود، اما افراد خیر و نوع دوستی در جامعه حضور دارند که اهل بخشش هستند و در این مسیر گام بر می دارند.

وی با بیان اینکه انفاق و دستگیری از نیازمندان ارزش بسیاری دارد افزود: خداوند به تناسب ظرفیت افراد در انسانها واسطه گری ایجاد می کند و خداوند نیز وعده داده، افرادی که در مسیر انفاق گام بر می دارند به مال آنها برکت داده می شود و مال آنها چند برابر خواهد شد.

حجت الاسلام ذالنوری بیان کرد: نمایندگان مجلس دوره یازدهم در بودجه سال جاری مصوب کردند که به منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کاهش آسیب‌های اجتماعی مترتب بر خانواده آنها، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به ستاد دیه کشور اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان قم مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان نیاز است که ۹ میلیارد تومان از ابتدای امسال جمع آوری شده و ۱۴ میلیارد تومان از طریق خانواده های این افراد تهیه شده است.

نماینده قم در خانه ملت عنوان کرد: ترکیب مجلس آینده خوب است و تفاوتی با مجلس فعلی ندارد و افرادی که رای آوردند از توانمندی و قابلیت خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: در دوره آینده فعالیت مجلس شورای اسلامی، موضوعات اقتصادی همانند اشتغال و معیشت در تعامل با دولت می بایست اولویت باشد و مجلس شورای اسلامی باید ریل گذاری خوبی در این زمینه ها انجام دهد.

وی بیان کرد: بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی، مجلس نمی تواند قانونی را وضع کند که بار مالی برای دولت داشته باشد که به همین دلیل کار مجلس در عرصه قانون گذاری سخت است و طرح هایی که بار مالی دارد از دستور خارج می شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در امر نظارت، بسترهایی همانند سوال و استیضاح از مسوولان دارد و از این طریق موضوعات و مطالبات مردمی را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: در بودجه امسال حدود ۵۵۰ هزار میلیارد تومان کسر بودجه داریم که دولت می گوید نمی تواند آن را پرداخت کند که این رقم نیز به دلیل پیشنهادهای نمایندگان در لایحه بودجه بوده است.

حجت الاسلام ذالنوری تاکید کرد: دولت سیزدهم اراده حل مشکلات را دارد و در این راستا، تعامل دولت و مجلس ضروری است و امروز مردم مشکلات زیادی دارند که مسائل معیشتی مهمترین آنها است.

وی با بیان اینکه امروز هزینه مسکن برای خانواده ها بسیار زیاد شده است افزود: تامین مسکن بخش زیادی از سبد هزینه خانوار را در بر می گیرد و در این عرصه باید همه دستگاه ها تلاش کنند تا فشارهای مالی به خانواده ها به حداقل برسد.

حجت الاسلام ذالنوری با بیان اینکه مسوولان باید برای حل مشکلات مردم تمام توان خود را به میدان بیاوردند افزود: خیرین با حضور خود در میدان بار ناکارآمدی برخی از مسوولان را جبران و از سویی دیگر آخرت خود را هم آباد می کنند.

وی ادامه داد: حتماً نیاز نیست انسان پول زیادی داشته باشد تا اهل انفاق باشد و بسیاری از افراد در حد وسع خود از نیازمندان دستگیری می کنند.