استیضاح شهردار بابل اعلام وصول شد

رئیس شورای اسلامی شهر بابل گفت: در پی طرح سوال تعدادی از اعضای شورای شهر و عدم اقناع از پاسخ های شهردار بابل، طرح استیضاح مهدی کیانی امیری در صحنی علنی شورای شهر اعلام وصول شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بابل گفت: در پی طرح سوال تعدادی از اعضای شورای شهر و عدم اقناع از پاسخ های شهردار بابل، طرح استیضاح مهدی کیانی امیری در صحنی علنی شورای شهر اعلام وصول شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر بابل حسین بیژنی اظهار داشت: اعضای سوال کننده پس از استماع پاسخ شفاهی شهردار و بررسی جوابیه ایشان در نامه کتبی، طی نامه رسمی عنوان داشتند که از پاسخ های ارائه شده قانع نشدند و وفق ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۰۳/۰۱ با آخرین اصلاحات و ادامه روند قانونی مبنی بر برگزاری جلسه استیضاح را درخواست نمودند.

بیژنی اظهار داشت: با توجه به روند قانونی برگزاری جلسه استیضاح طبق قانون در صورت عدم اقناع اعضای سوال کننده، موضوع در جلسه دیگر تحت عنوان استیضاح که زمان برگزاری آن از زمان ابلاغ تا تشکیل جلسه حداکثر ۱۰ روز است مطرح و سپس برای اعتماد یا عدم اعتماد به شهردار تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بابل تصریح کرد: پس از اعلام وصول درخواست استیضاح در ۲۸ فروردین، مراتب به شهردار ابلاغ و مقرر گردید جلسه مزبور در روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در محل شورا برگزار گردد.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر بابل که در ۱۹ مردادماه سال ۱۴۰۱ با ۶ رای موافق «مهدی کیانی امیری» را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کرده بودند بعد از ۲۰ ماه فعالیت شهردار بابل اواسط فروردین طرح سوال از وی را مطرح کردند.

شورای ششم بابل نخستین بار چهاردهم شهریور ماه پارسال با پنج رای شکننده علی امانی را به عنوان نخستین منتخب خود با پنج رای شکننده به وزارت کشور معرفی کرده بودند ولی او نتوانست تاییدیه مورد نیاز را از این وزارتخانه کسب کند و در دستیابی به سکان شهرداری بابل ناکام ماند.

پرونده امانی پس از انتخاب در شورای شهر بابل به مدت ۷۴ روز بازمانده بود تا این که اعضای شورا ۲۵ آبان انتخاب نخستین شهردار دوره خود را باطل کردند تا بتوانند گزینه جدیدی را به وزارت کشور معرفی کنند.

سید قاسم دابوئیان دومین شهردار منتخب شورای ششم بابل بود که ۳۰ آبان سال گذشته با هفت رای موافق به وزارت کشور معرفی شد ولی تا اسفند ماه موفق به کسب تاییده این وزارتخانه نشد تا مانند منتخب نخست ناکام از رسیدن به پست شهرداری بابل، پرونده اش بسته شود.

اعضای شورای اسلامی شهر بابل ۹ اسفند ماه پارسال با ۶ رای شاهین کلانتری بنگر را به عنوان شهردار منتخب برای دریافت حکم به وزارت کشور معرفی کردند. او ۱۰ اردیبهشت ماه سال گذشته پس از دریافت تاییده وزارت کشور با برگزاری مراسم معارفه کارش را به عنوان نخستین شهردار دوره ششم شورای شهر آغاز کرد، اگر چه تا پایان کارش تنها سه ماه فاصله داشت و بعد از دو هفته پس از برکناری او، کیانی امیری به عنوان جایگزین انتخاب شده است.

کیانی امیری متولد ۱۳۵۱ و از بدنه شهرداری بابل است. او که مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی دارد، از ۲۴ سال پیش تاکنون در شهرداری بابل حضور دارد و در سمت های مختلف از جمله به عنوان معاون اداری مالی شهرداری، شهردار منطقه ۲، شهردار منطقه یک، معاون خدمات شهری انجام وظیفه کرده است.

وی همچنین چهارمین شهرداری است که در دوره کمتر از یک ساله فعالیت شورای ششم بابل به عنوان شهردار انتخاب شده است.