فرماندار ویژه کاشان:

اسناد تک برگ برای یک هزار مغازه بازار کاشان صادر می شود

در راستای اجرای قانون حدنگاری، سند مالکیت تک برگ برای یک هزار مغازه بازار کاشان تا پایان سال جاری صادر می شود.

در راستای اجرای قانون حدنگاری، سند مالکیت تک برگ برای یک هزار مغازه بازار کاشان تا پایان سال جاری صادر می شود.

فرماندار ویژه کاشان روز شنبه در حاشیه آیین نقشه برداری بازار کاشان افزود: امروز عملیات برداشت پلاک های ثبتی داخل بازار برای تهیه اسناد تک برگی مغازه های کاشان آغاز می شود و اداره ثبت اسناد و املاک کل کشور نقشه بازار های مسقف و سرپوشیده را تهیه می کند که با توجه به اینکه بازار کاشان از قدیمی ترین بازارهای کشور است اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک کاشان تصمیم به انجام این کار گرفته اند.

وی اظهار کرد:بازار کاشان دارای یک هزار مغازه است که این تعداد طی ۶ ماه نقشه اسناد تک برگی آنها تهیه می شود و مالکان می توانند با مراجعه به اداره ثبت و تحویل اسناد مالکیت قدیمی خود نسبت به اخذ سند مالکیت تک برگی اقدام کنند.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد:اسناد مالکیت تک برگی از کلاه برداری ملکی جلوگیری می کند و مالکیت افراد در بانک اطلاعاتی تثبیت می شود و بسیاری از دعاوی حقوقی کاهش می یابد.

زارعی گفت: اعتبار اجرای طرح نقشه برداری بازار کاشان ۱۰ میلیارد ریال است و همه این اعتبار توسط ادراه های ثبت اسناد و املاک استان اصفهان و شهرستان کاشان تامین می شود.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کاشان هم گفت: حدنگاری بازار کاشان از اولویت های ثبت اسناد و املاک است چراکه شامل پرونده های میراث فرهنگی و اختلاف حقوقی می شود و در حال حاضر با کمک شرکت مشاور نقشه برداری انجام می شود.

محمدعلی ناظمی افزود: تا پایان امسال همه اقدامات برای انجام مراحل صدور سند مالکیت تک برگ و ختم عملیات ثبتی انجام می شود و با اجرا این طرح کار مردم تسریع می شود و اسناد مالکیت صادره زمینه رفع اختلاف خقوقی را فراهم می کند.