تکلیف اکران «علفزار» در قم از زبان مدیرکل ارشاد؛

باید خطوط قرمز استان رعایت شود!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه در صورت رعایت خطوط قرمز استان امکان اکران فیلم «علفزار» وجود دارد، گفت: ان‌شاءالله این فیلم ظرف دو سه روز آینده بررسی و نسبت‌به اکران یا عدم اکران آن تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه در صورت رعایت خطوط قرمز استان امکان اکران فیلم «علفزار» وجود دارد، گفت: ان‌شاءالله این فیلم ظرف دو سه روز آینده بررسی و نسبت‌به اکران یا عدم اکران آن تصمیم‌گیری می‌شود.

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری «شهر بیست» در خصوص دلایل عدم اکران فیلم «علفزار» در قم و مصاحبه اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با این رسانه مبنی بر اینکه مجوزهای وزارت ارشاد برای همه کشور است، اظهار کرد: آقای دکتر اسماعیلی در ادامه جمله تأکید کرده بودند «مگر اینکه مسئله خاصی برای یک استان داشته باشد.

وی افزود: به طور مثال ممکن است فیلمی در کل کشور امکان اکران داشته باشد اما در استان‌های مرزی که برادران اهل تسنن حضور دارند، به لحاظ حفظ وحدت شیعه و سنی امکان نمایش نداشته باشد، منظور اینکه مجوزها برای کل کشور است اما مختصات استان را هم باید در نظر گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: تاکنون بحث اکران فیلم «علفزار» در اداره ارشاد قم مطرح نشده بود که گفته شود اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، این فیلم را رد کرده یا رد نکرده است.

عموزاده تأکید کرد: اگر خطوط قرمز استان رعایت شده باشد، فیلم علفزار در قم اکران می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فیلم علفزار از سوم خرداد امسال در سراسر کشور از جمله شهر مشهد که حساسیت‌های آنجا هم شاید کمتر از قم نباشد اکران شده اما چطور تاکنون صلاحیت اکران آن در قم بررسی نشده است؟، گفت: بنده امکان اکران این فیلم را در استان قم به طور مطلق نفی نکردم، معمولاً فیلم‌هایی که شاید با مختصات استان همخوانی نداشته باشند در اداره‌کل بررسی می‌شوند. این فیلم تاکنون بررسی نشده چرا که در حال حاضر سه فیلم «هناس»، «بدون قرار قبلی» و «انفرادی» روی پرده سینماهای قم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تأکید کرد: ان‌شاءالله فیلم «علفزار» ظرف دو سه روز آینده در اداره‌کل بررسی می‌شود تا نتیجه قطعی امکان اکران یا عدم اکران آن مشخص شود.

عموزاده خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تلاش می‌کند تا جایی که به مبانی اسلام و انقلاب و ارزش‌ها لطمه وارد نشود، نسبت‌به اکران فیلم‌ها در استان مساعدت و همراهی لازم را داشته باشد.