رییس سازمان جهاد کشاورزی:

از تولیدکنندگان مرغ در قم حمایت می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای تنظیم هرچه بهتر بازار استان، روند تامین و توزیع گوشت مرغ درقم بر اساس نگاه حمایتی نسبت به تولیدکنندگان این محصول در کنار توجه به نیازهای مصرف‌کنندگان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای تنظیم هرچه بهتر بازار استان، روند تامین و توزیع گوشت مرغ درقم بر اساس نگاه حمایتی نسبت به تولیدکنندگان این محصول در کنار توجه به نیازهای مصرف‌کنندگان است.

محمد رضا حاجی رضا در گفتگو با ایرنا، با اشاره به این‌که در حوزه تامین و تنظیم بازار گوشت مرغ استان برنامه داریم، بیان داشت: در ابتدای فروردین‌ماه سال‌جاری دغدغه تامین مرغ را داشتیم و اکنون دغدغه ما در این بخش مازاد تولید است، در همین راستا همان طور که به فکر مصرف‌کنندگان هستیم باید از تولیدکنندگان  با استفاده از ظرفیت‌های موجود حمایت کنیم.

وی افزود: به همین‌منظور طی روزهای‌ گذشته ۲ کار اساسی به منظور حمایت از تولیدکنندگان گوشت مرغ در استان صورت گرفت، نخست آنکه اجازه صادرات مرغ مازاد نیاز مردم قم به سایر استان‌های کشور داده شد و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام بر مبنای وظیفه تنظیم‌گری خود موظف شد، مرغ مازاد نیاز بازار تولیدکنندگان را با قیمت مصوب خریداری کند.

وی با بیان این که برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم در قم از همه امکانات استفاده می‌کنیم، ادامه داد: با اجرای این برنامه‌ها سعی شد قیمت گوشت مرغ درنقطه‌ای باشد که هم از مصرف کنندگان و هم از تولیدکنندگان این محصول در استان قم حمایت لازم صورت گرفته باشد.

حاجی رضا با اشاره به این که قم یکی از قطب‌های مطرح کشور در زمینه پرورش طیور است، گفت: درحال حاضر ۳۰۰ واحد پرورش مرغ گوشتی در قم فعال است و این واحدها روزانه در حدود ۶۰ تُن گوشت مرغ را تولید و به بازار استان عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به این که هرگاه لازم باشد، گوشت مرغ مورد نیاز مردم قم از سایر استان‌های کشور تامین می‌شود، بیان کرد: به طور معمول میزان گوشت مرغ مورد نیاز مردم دراین استان درهر روز حدود ۱۱۰ هزار تن است که ۷۰ هزار تن آن در بخش مصرف خانوار و ۴۰ هزار تن دیگر برای مصارف صنفی همچون رستوران‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: امروز تشکل‌های قوی درحوزه پرورش طیور در قم فعال هستند که این موضوع از نقاط قوت سازمان جهاد کشاورزی استان است و ما بر اساس وظایف تعریف شده درحوزه تامین و توزیع گوشت مرغ از ظرفیت تشکل‌ها برای پیشبرد برنامه‌ها به خصوص در حوزه زنجیره تولید این محصول استفاده خواهیم کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بخش پرورش طیور دراین استان دارای قابلیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری، افزایش ظرفیت تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد است و در همین رابطه تسهیلات مناسبی نیز برای افراد علاقه‌مند به فعالیت در این بخش درنظر گرفته‌شده‌است.