مدیرکل غله قم:

محدودیتی در زمینه تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌های استان قم وجود ندارد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: آرد مورد نیاز نانوایی‌های استان همچون گذشته تامین است و حتی برای تسهیل دسترسی مردم به نان، تنها در ماه گذشته ۷۰۰ تُن آرد مازاد اختصاص دادیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: آرد مورد نیاز نانوایی‌های استان همچون گذشته تامین است و حتی برای تسهیل دسترسی مردم به نان، تنها در ماه گذشته ۷۰۰ تُن آرد مازاد اختصاص دادیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله قم، سعید محمدی بیان کرد: با توجه به لزوم تامین کالاهای اساسی در بهترین شرایط ممکن برای مردم، اداره کل غله قم با استفاده از همه ظرفیت‌های دراختیار خود همواره تلاش کرده‌است که سطح ذخیره سازی گندم در استان همیشه بیش از نیاز چندماه مردم قم باشد و در همین رابطه هیچ کمبودی برای تامین گندم برای تولید آرد و در ادامه پخت مورد نیاز مردم در نانوایی‌ها وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های اداره کل غله قم، گندم وارد شده به استان از کیفیت لازم برای پخت نان‌های مورد نیاز مردم برخوردار است و این مساله به صورت مستمر توسط کارشناسان و از طریق نمونه‌برداری و آزمایش مورد توجه قرار می‌گیرد و به همین دلیل به مردم اطمینان می‌دهیم که گندم با کیفیت به استان وارد و در نانوایی‌ها توزیع می‌شود.

محمدی با اشاره به نقش بسیار با اهمیت نانوایان در عرضه نان مطلوب به مردم گفت: این قشر پرتلاش در زمینه استفاده از سهمیه آرد نانوایی خود که در اصل مال مردم است، نهایت دقت خود را به کار می‌گیرند تا نان به خوبی و با کیفیت لازم به دست مردم برسد.

وی ادامه داد: در موضوع تامین و توزیع سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم همچون برنج خارجی و شکر نیز استان قم وضعیت مناسبی دارد و به دنبال گرفتن سهمیه اختصاصی برای ماه‌های محرم و صفر نیز هستیم که پس از نهایی شدن میزان سهمیه جزییات آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند.

پنج کارخانه تولید آرد در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.