معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق:

پنج درصد مشترکان برق در قم پرمصرف هستند

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق قم با اشاره به وجود ۶۰۶ هزار مشترک برق درقم، گفت: با توجه به الگوی مصرفی که در فصل تابستان وجود دارد، پنج درصد مشترکان برق در این استان پرمصرف هستند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق قم با اشاره به وجود ۶۰۶ هزار مشترک برق درقم، گفت: با توجه به الگوی مصرفی که در فصل تابستان وجود دارد، پنج درصد مشترکان برق در این استان پرمصرف هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق قم، سید محمد ارجمندزاده افزود: شرکت برق با نصب کنتورهای فهام برای مشترکان برق امکان رصد لحظه‌ای آن‌ها را فراهم کرده‌است.

وی اضافه کرد: در ۲ هفته گذشته با توجه به شرایط شبکه برق و میزان مصرف در استان، با هماهنگی مراجع ذیصلاح نسبت به قطع برق تعدادی از مشترکان پرمصرف اقدام شد.

وی ادامه داد: قم استان گرمسیری درجه سه است و از خرداد تا شهریورماه الگوی مصرف در این استان یک هزار کیلووات ساعت در ماه و در ماه‌های دیگر ۲۰۰ کیلووات ساعت است.

ارجمندزاده خاطرنشان کرد: اگر مصرف مشترکان بیش از این میزان باشد، پرمصرف محسوب می‌شوند؛ اگر مصرف برق از سوی مشترکان بالاتر از الگوی مصرف باشد،‌ در ابتدا تذکر، سپس اخطار و در نهایت در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف برق، گفت: عمده مشکل ما در تابستان به‌واسطه ورود وسایل سرمایشی است، زمانی که کولرها وارد مدار می‌شوند ناترازی در تولید و مصرف به وجود می‌آید؛ برای روزهای گرمی که در پیش داریم می‌طلبد مدیریت مصرفی که تجربه کردیم در روزهای آینده نیز رعایت کنیم.

وی افزود: اگر همشهریان مسائل ساده مانند عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات پیک را رعایت کنند، می‌توانیم با صرفه‌جویی حداقلی بدون خاموشی و خسارت به شبکه تابستان خوبی را سپری کنیم.

۶۰۶ هزار و ۳۲۰ مشترک برق در استان قم وجود دارد که ۴۸۴ هزار و ۴۴۲ مشترک در بخش خانگی، ۸۳ هزار و ۵۰۱ مشترک در بخش سایر مصارف، ۲۴هزار و ۵۰۵ مشترک در بخش عمومی،‌ هفت هزار و ۱۰۲ مشترک در بخش صنعتی، چهار هزار و ۱۶۲ مشترک در بخش کشاورزی و ۲ هزار و ۶۰۸ مشترک نیز در بخش روشنایی معابر هستند.

۳۷.۹ درصد مصرف برق در استان قم مربوط به بخش خانگی، ۲۸.۵ درصد بخش صنعت، ۱۲.۵ درصد کشاورزی، ۹.۶ درصد عمومی، ۹.۹ درصد سایر مصارف و ۱.۶ درصد نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.