معاون کمیته امداد قم:

کمک‌های مردم قم به کمیته امداد ۶۰ درصد افزایش یافت

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: کمک‌های مردمی به این نهاد تا پایان تیرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۶۰ درصد افزایش داشته‌است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: کمک‌های مردمی به این نهاد تا پایان تیرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۶۰ درصد افزایش داشته‌است.

عباس جوشقانیان  در گفتگو با ایرنا، افزود:  ابتدای سال گذشته تا پایان تیرماه مردم استان قم ۵۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند که امسال با وجود مشکلات اقتصادی، این میزان به ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته‌است.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد کمک‌های مردم که به صندوق صدقات و یا شماره حساب‌های اعلامی واریز می‌شود، به دست نیازمندان می‌رسد؛ هزینه‌های اداری، تشکیلاتی، حقوق و مزایا در کمیته امداد ردیف اعتباری دارد و از طرف دولت تامین می‌شود.

وی به اعزام ۳۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد به پیاده‌روی اربعین اشاره و بیان کرد: اگر برای هر مددجو ۲ میلیون تومان سرانه در نظر بگیریم، حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای این طرح نیاز است.

جوشقانیان با اشاره به این‌که بسیاری از مددجویان هنوز به کربلا مشرف نشده‌اند، ادامه داد: دانشجویان نخبه و دانش آموزان ممتاز در اولویت اعزام هستند، ثبت‌نام اولیه انجام شده و تا پایان محرم اسامی به‌صورت قطعی مشخص می‌شود.

وی به اجرای طرح اطعام و احسان حسینی در ماه محرم و صفر اشاره و بیان کرد: در اطعام حسینی، برای حدود سه هزار بیمار زمین‌گیر، صعب‌العلاج و خاص که نمی‌توانند در مراسم عزاداری شرکت کنند در قالب بسته‌های معیشتی و یا غذای پخته شده اطعام می‌شوند.

وی با بیان این‌که در احسان حسینی هیات‌های مذهبی با جمع‌آوری کمک‌های مردمی مشکلات مددجو را مرتفع می‌کنند، افزود: همشهریان برای مشارکت در این طرح‌ها می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۶۰۱۸ مختص طرح اطعام و احسان حسینی و یا با شماره‌گیری ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۲۵ ستاره ۱ مربع در این کار خیر مشارکت کنند.

در حال حاضر حدود ۲۲ هزار و ۴۸۹ خانواده شامل ۳۹ هزار و ۸۸۸ نفر تحت حمایت مستمر کمیته‌ امداد قم هستند که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۵۲۵ خانواده مستمری‌بگیر می‌باشند.