برنامه‌های ایام معصومیه تشریح شد:

اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) برنامه های مختلف حرم مطهر در ایام معصومیه از سالروز ورود آن حضرت به قم تا شهادت بانوی کرامت را تشریح کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) برنامه های مختلف حرم مطهر در ایام معصومیه از سالروز ورود آن حضرت به قم تا شهادت بانوی کرامت را تشریح کرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی ظهر دوشنبه در نشستی خبری جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برنامه‌های حرم مهر حضرت معصومه (س) در ایام معصومیه اظهار داشت: به مناسبت ایام معصومیه از سالروز ورود حضرت معصومه (س) تا روز شهادت آن حضرت بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی در بخش‌های مختلف تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان داشت: فضاسازی مسیر ورود حضرت معصومه (س) به قم، گل آرایی ضریح مطهر و تزئین بخش‌های مختلف حرم و همچنین برپایی کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) به قم از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی بیان داشت: به مناسبت شهادت حضرت معصومه (س) نیز برنامه‌هایی همچون تعویض پرچم گنبد منور حرم کریمه اهل بیت (ع)، حرکت دسته عزاداری خادمان، برگزاری آئین مشعل گردانی و برگزاری مراسم عزاداری مختلف در شب و روز شهادت بانوی کرامت اجرا می‌شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در محل مقبره پروین اعتصامی برنامه خطاطی با حضور هنرمندان استانی برپا می‌شود و محفل شعرخوانی نیز در شب سالروز ورود بانوی کرامت به قم در همین مکان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به دایر بودن نمایشگاه حریم حرم در پارکینگ شرقی حرم مطهر با محوریت شخصیت بانوی کرامت بیان داشت: دوره آموزشی شخصیت شناسی حضرت معصومه (س) نیز در مقبره شهید مفتح واقع در صحن امام رضا (ع) در این ایام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه غرفه پاتوق کتاب در صحن پیامبر اعظم (ص) از سوی کتابخانه فاطمی در ایام معصومیه دایر خواهد شد، به برنامه‌های موزه حرم در این ایام نیز اشاره کرد و بیان داشت: اجرای برنامه‌های بازدید و روایتگری در موزه آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) ویژه دانش آموزان و معلمان در قالب طرح «در مکتب بانوی تمدن ساز»، برپایی نمایشگاه فصلی نسیم رحمت در موزه فاطمی، ارائه بلیط بازدید نیم بها موزه، تجلیل از بانیان و واقفان آثار تاریخی به موزه فاطمی، رونمایی از زیارت نامه‌های تاریخی و هنری موجود در موزه فاطمی، برگزاری موزه نسیم کرامت برای بازدید کنندگان از موزه و افتتاح گالری فروش آثار هنری و صنایع دستی در موزه فاطمی از جمله برنامه‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره امور بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) ابراز داشت: در ایام معصومیه دوره معصومه شناسی ویژه خواهران در روزهای ۲۹ مهر، ۶ و ۱۳ آبان، حلقه‌های معرفت هر روزه به زبان عربی و اردو، مجالس سخنرانی به زبان‌های عربی و اردو هر روز در سالن مراجعات زائران و نیز مجلس عزاداری به زبان‌های عربی و اردو در روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی افزود: ۱۳ کلیپ به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی و تایی با موضوع شخصیت حضرت معصومه (س) تولید و در این ایام منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) بیان داشت: برپایی دسته عزای نوجوانان در حرم مطهر بانوی کرامت در سالروز رحلت ایشان، برپایی هیئت نوجوانان فاطمی در سالروز رحلت حضرت، برگزاری دوره شخصیت شناسی حضرت معصومه (س) ویژه نوجوانان توسط هیئت ناشنوایان، اجرای برنامه زیارت معلولان و زیارت به نیابت در ایام معصومیه از جمله برنامه‌های اداره امور خانواده حرم مطهر در این ایام است.

وی اضافه کرد: برپایی روضه‌های خانگی در سراسر کشور با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی در ایام شهادت حضرت و حضور سفیران کریمه در ۱۲ استان با هدف جریان سازی مباحث فرهنگی و حجاب از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی اداره امور خانواده حرم مطهر است.

حجت الاسلام احمدی عنوان داشت: امور فرهنگی بانوان حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ایام معصومیه نمایشگاه بصیرتی و پذیرایی از دختران دانش آموز، اجتماع ۳ هزار نفری دختران بهشتی در سالروز ورود حضرت به قم، برپایی جلسات پرسش و پاسخ با موضوع حجاب ویژه نوجوانان، مراسم شهادت ویژه خواهران در شبستان نجمه خاتون و اعزام سفیران بانو به مدارس استان قم را برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: موکب پذیرایی از زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) نیز از ۸ تا ۱۴ آبان ماه در صحن‌های جواد الائمه (ع) و پیامبر اعظم (س) برپا خواهد بود.

وی در ادامه عنوان داشت: ۲ نماهنگ با عنوان سلام بانو، تولید سه برنامه خدمت به نیابت، اجرای مسابقه در سه سطح کودک، نوجوان و عمومی، تولید حدود ۱۰۰ عکس نوشت، استوری موشن، پادکست و کلیپ با موضوع حضرت معصومه (س) را از جمله برنامه‌های رسانه‌ای این ایام برشمرد.