سخنگوی قوه قضاییه:

۳۰ خانواده در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان قمی شکایت کرده‌اند

سخنگوی قوه قضاییه از شکایت 30 خانواده دانش آموزان قم درپی حوادث اخیر مسمومیت دانش آموزان در مدارس خبر داد و گفت: با جدیت موضوع را تعقیب می کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه از شکایت 30 خانواده دانش آموزان قم درپی حوادث اخیر مسمومیت دانش آموزان در مدارس خبر داد و گفت: با جدیت موضوع را تعقیب می کنیم.

به گزارش شفقنا، آقای مسعود ستایشی در گفت وگو با خبرنگاران درباره اینکه آیا تاکنون شکایتی از ناحیه خانواده دانش آموزان قمی که دچار مسمومیت شده‌اند صورت گرفته است؟ گفت: ۳۰ خانواده‌ در این باره شکایتی را در دادسرا مطرح کرده‌اند. دادستان، بازپرس، ضابطین و وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی ابعاد و زوایای مطروحه هستند. با جدیت موضوع را تعقیب می‌کنیم. امروز هم گزارشی به معاون اول قوه قضاییه ارائه شد. مراکز امنیتی و اطلاعاتی و قضایی و پزشکی قانونی در این خصوص جلسات خوبی گذاشتند و کار با دقت پیگیری می شود و به محض حصول نتیجه اعلام می شود.

وی افزود: تاریخ این عارضه از ۹ آذرماه شروع شد و در هنرستان قم رخ داد و منجر به مسمومیت ۱۸ دانش اموز شد و ۲۲ اذرماه در همین مدرسه مجددا این اتفاق رخ داد و ۵۱ نفر دیگر دچار مسمومیت شدند. در تعدادی از مدارس دخترانه قم رخ داده است و ۳۰ نفر از خانواده‌ها شکایت کردند.

وی درباره فرایند عفو گسترده اخیر گفت: بعد از ابلاغ این عفو، جلسه ای در ۱۸ بهمن برگزار شد و به روسای کل دادگستری استان‌ها ابلاغ شد که با توجه به ظرفیت قضات با تجربه، ما کار تطبیق مصادیق با معیارها را شروع کردیم. پرونده‌هایی که مربوط به بخش اول دستورالعمل اعم از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر بود، جهت تقدم در رسیدگی در اولویت هستند. برای تسریع در کار فرم های لازم تهیه و به روسای دادگستری‌ها ابلاغ و تاکید شد که در تطبیق مصادیق با معیارهای استان‌ها به صورت سلیقه ای عمل نشود.

وی گفت: سعی می شود دامنه شمول عفو را تا جایی که مخالف قانون نباشد بیشتر کنند و علی رغم تلاش شبانه روزی به لحاظ گستردگی دامنه عفو و دیگر اینکه معیاری است و باید معیارها مطابقت داده شود، هنوز تعداد دقیق مشخص نشده است و ان شاءالله گزارش کامل نسبت به آمار عفو شدگان ارائه خواهد شد و تا آخر بهمن ماه این مراحل را می گذرانیم و  اعلام  می‌کنیم.

وی در باره اینکه آیا تعداد بازداشت شدگان حوادث اخیر مشخص است؟ گفت: خیر، فعلا بحث عفو مطرح است.