شهردار قم: قطعی شدن واگذاری 60 هکتار برای احداث پارکینگ در جمکران

اجرای پرقدرت نهضت پارکینگ سازی در قم

شهردار قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای احداث پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران گفت: ساماندهی 60 هکتار زمین برای پارکینگ در جمکران قطعی شده است.

شهردار قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای احداث پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران گفت: ساماندهی 60 هکتار زمین برای پارکینگ در جمکران قطعی شده است.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقاییان‌نژاد در حاشیه گام پنجم اجرای طرح بزرگ “قم در مسير تحول” همراه با آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و ترافیکی اظهار داشت: گام پنجم امروز بیشتر به سمت‌وسوی توجه به تعدادی از پروژه‌های ترافیکی است.

وی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بلوارهای آیت‌الله صدوقی و فردوسی با اعتباری بالغ‌بر 450 میلیارد تومان آغاز خواهد شد، افزود: در مسیر محور فردوسی 11 تقاطع تعریف‌شده که 5 تقاطع انجام‌شده و با آغاز عملیات این تقاطع، 6 مورد تقاطع اجرایی می‌شود و 5 مورد باقی‌مانده است که در برنامه‌های 1402 ، 1403 و 1404 برنامه‌ریزی می‌شود.

شهردار قم از آغاز عملیات اجرایی پل روگذر بلوار شهید سلیمانی برای اتصال دو منطقه 4 و 2 خبر داد و ابراز کرد: این پروژه می‌تواند کمک‌های زیادی را به مسیرهای جنوب غربی شهر قم ارائه دهد.

وی سفر اخیر وزیر کشور و معاونان وی به قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه واگذاری 60 هکتار زمین برای احداث پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران قطعی شد که بلافاصله با واگذاری زمین‌ها در دو قطعه پروژه احداث پارکینگ را شروع می‌کنیم.

دکتر سقائیان‌نژاد اضافه کرد: در کنار آن پارکینگ ضلع شرقی حرم با احداث حدود 2 هزار پارکینگ نیز بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر و فرمانداری به‌زودی اجرا می‌شود که رقم سرمایه‌گذاری آن حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان بوده که می‌تواند گشایش خوبی را فراهم کند.

وی آغاز عملیات اجرایی پارکینگ چهل اختران را مورد اشاره قرار داد و افزود: پارکینگ امام خمینی(ره) نیز از جمله پروژه‌هایی است که کلنگ زنی آن انجام‌شده و با سرعت در حال ساخت است؛ همچنین پارکینگ ایران مرینوس یکی از پروژه‌های بزرگی است که فاز یک و دوم طراحی آن انجام می‌شود.

شهردار قم با تأکید بر اینکه در منطقه 8 نیز 20 هزار مترمربع برای مسائل پارکینگ آماده‌شده است، برخی از مباحث و مشکلاتی که فی‌مابین مدیران وجود دارد توسط شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در حال رفع شدن است.

وی در ادامه با قدردانی از پرسنل خدمات شهری شهرداری در کنترل مناسب معابر و شوارع شهر در روزهای بارانی و برفی اظهار داشت: بارش برف در قم برکتی بزرگ برای شهر بود که بدون ضرر و زیانی مدیریت شد، هرچند برای اجرای نمک‌پاشی مجبور به بستن برخی از خیابان‌ها شدیم تا سریع‌تر آماده شود و شاید مقداری مزاحمت برای شهروندان ایجاد شد.

شهردار قم ادامه داد: در مجموع این موضوع نیز به‌خوبی دنبال شد و همه این برنامه‌ها در جهت نشاط و شادابی شهر و اعتماد مردم و تکریم شهروندان شکل می‌گیرد، نیت مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری جز خدمت‌رسانی چیز دیگری نیست که امیدواریم در این رابطه بتوانیم خدمت گذاران خوبی برای مردم باشیم.

وی اضافه کرد: برای اجرای تقاطع آیت‌الله صدوقی و فردوسی 15 ماه زمان‌بندی در نظر گرفته شده و همین مدت نیز برای پل روگذر بلوار شهید سلیمانی دیده‌شده که تقریباً همه این‌ها را تا یک تا دو سال به انجام می‌رسانیم.