در همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون مطرح شد:

هاشم‌الحیدری: سقوط سوریه حتمی بود اما رهبرانقلاب نگذاشت

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق گفت: آن روزها وقتی تکفیری‌ها از کشورهای مختلف به دمشق رسیدند، دشمنان گفتند که سوریه سقوط خواهد کرد و داعش به چند صد متری حرم هم رسید اما یک نفر ایستاد و نگذاشت بار دیگر ظلم به اهل‌بیت(ع) تکرار شود.

قم- دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق گفت: آن روزها وقتی تکفیری‌ها از کشورهای مختلف به دمشق رسیدند، دشمنان گفتند که سوریه سقوط خواهد کرد و داعش به چند صد متری حرم هم رسید اما یک نفر ایستاد و نگذاشت بار دیگر ظلم به اهل‌بیت(ع) تکرار شود.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌هاشم الحیدری در همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون که با عنوان «فاطمیون و نظم نوین جهانی» در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام کاظم(ع) در قم برگزار شد، اظهار کرد: ما فراموش نمی‌کنیم که فاطمیون، حزب‌الله و جریان مقاومت در عراق و سوریه برای حفظ حریم حرم‌ها، اسلام و مقاومت جان دادند.

وی افزود: در آن روزها وقتی تکفیری‌ها از کشورهای مختلف به دمشق رسیدند، دشمنان گفتند که سوریه سقوط خواهد کرد و داعش به چند صد متری حرم هم رسید اما یک نفر ایستاد و نگذاشت بار دیگر ظلم به اهل‌بیت(ع) تکرار شود و او کسی نبود جز امام خامنه‌ای.

هاشم‌الحیدری تصریح کرد: برخی از مسئولان هم ناامید شدند اما رهبری با قاطعیت ایستادگی کردند و امروز پیروزی حاصل شده است اما یک معرکه مهم‌تر وجود دارد و آن جنگ نرم تمدنی با هژمونی غرب به رهبری آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه یزید سر مبارک امام حسین(ع) را خواست؛ اگر آن روز امت کوتاهی کرد و امام را تنها گذاشت، امروز امام خامنه‌ای در تمام دنیا یاورانی دارد و همه اهالی مقاومت می‌دانند که امام خامنه‌ای امام جریان مقاومت است.

این فعال جبهه مقاومت از جهاد تبیین به عنوان فریضه قطعی و فوری نام برد و گفت: امروز فاطمیون و حزب الله عراق و سوریه و همه مقاومت باید متوجه باشیم که دشمنان به دنبال سقوط نظام اسلامی هستند پس حفظ این نظام از اوجب واجبات نیست بلکه اوجب واجبات است.

وی اظهار کرد: اگر قاسلم سلیمانی، شهید سلیمانی شد دلیلش این بود که امام و رهبر خود و تکلیف خود را شناخت و در خط مقدم حاضر شد.

هاشم الحیدری با تاکید بر اینکه ما به دنبال خرسندی و رضایت هیچ کشور و جریانی در غرب و شرق و منطقه عربی نیستیم، گفت: ما تنها به دنبال رضایت اهل بیت(ع) هستیم و در این مسیر جان خود را هم فدا می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:  ‌ایران اسلامی قطعا از نظر معنویت در صدر جهان است و از نظر اقتصادی، صنعت، پیشرفت و تجارت نیز وضعیت ایران نسبت به اروپا و آمریکا بهشت است اما متاسفانه دشمن القا می‌کند که در ایران گرانی و مشکلات زیاد است درحالی‌که آن‌ها از وضعیت کشورهای خودشان حرف نمی‌زنند.

این فرمانده جبهه مقاومت گفت: امروز ما با جنگ دروغگویان روبه‌رو هستیم، در ایران و عراق دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم است و در این راستا دروغ‌پراکنی می‌کند.

وی ایجاد فاصله میان مردم عراق، لبنان، سوریه و ایران را از اهداف دشمن برشمرد و افزود: دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران باید آشکار باشد، درست است مشکلات وجود دارد اما در زمان امام علی(ع) و پیغمبر هم مشکلات وجود داشت، در زمان امام علی(ع) سه جنگ رخ داد و خانواده‌های شهدا با مشکلات مختلف روبرو بودند.

هاشم‌الحیدری تصریح کرد: امروز حاکمیت اسلام با 44 سال تلاش به جای مطلوبی رسیده است و دفاع از جمهوری اسلامی اوجب واجبات است و باید با جهاد تبیین حقایق را برای همگان آشکار کنیم؛ همانند حضرت زینب(س) که حقایق عاشورا را فریاد زد ما هم باید حقایق امروز را فریاد بزنیم.

وی ادامه داد: قبل از عصر عاشورا تکلیف یاران خدا جنگ و مبارزه نظامی بود اما بعد از عصر عاشورا تکلیف جهاد تبیین بود و امروز هم جهاد تبیین تکلیف است؛ در مکتب حضرت زینب(س) هم فقط فریاد موج می‌زد، ایشان بدون هیچ امکاناتی کربلا را زنده نگه داشتند و با دفاع و جهاد تبیین کربلا را برای همه بازگو کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی: رهبر انقلاب ایران، رهبر جریان مقاومت است

در بخش دیگری از این مراسم ناصر ابوشریف با طرح این سئوال که امت اسلامی در هر منطقه‌ای بدون مقاومت و جوانان مقاومت کجا خواهد بود‌؟، گفت: مقاومت فقط به معنای سیستم نظامی نیست بلکه همه ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را در برمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: فاطمیون یکی از تشکیلات مهم مقاومت است که برگرفته از انقلاب اسلامی است و روز به روز بر قوتش افزوده می‌شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: امروز به لطف خداوند در مواجهه با صهیونیست‌ها دارای وحدت مطلوبی هستیم و حزب‌الله، عراق، یمن، فلسطین، سوریه و ایران در جبهه مشترک با قدرت علیه اسرائیل ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران رهبر جریان مقاومت است، جریانی که محور آن آزادی قدس است.

در این مراسم از صبر و استقامت خانواده 2 هزار شهید لشکر فاطمیون به خصوص خانواده شهید علی رضا توسلی مشهور به ابوحامد موسس و فرمانده لشکر فاطمیون و خانواده شهید رضا بخشی معروف به شهید فاتح، جانشین فرمانده این لشکر تجلیل شد.

رونمایی از مرکز عملی و محتوایی و همچنین آموزشی جبهه جهانی شباب المقاومه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

با افتتاح این مرکز فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و آموزشی لشکر فاطمیون گسترش می‌یابد.