۱۱ سردیس شهید در قم رونمایی شد

هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان، از سردیس 10 شهید انقلاب و دفاع مقدس و سردیس مرتفع سردار حاج قاسم سلیمانی رونمایی به عمل آمد.

هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان، از سردیس 10 شهید انقلاب و دفاع مقدس و سردیس مرتفع سردار حاج قاسم سلیمانی رونمایی به عمل آمد.

به گزارش شهرنیوز، در آستانه ورود به ماه محرم و هم‌زمان با برگزاری آیین سیاه‌پوشانی شهر مقدس قم، از ۱۱ سردیس جدید شهدا به همت سازمان زیباسازی شهرداری قم رونمایی به عمل آمد.

شهیدان آیت‌الله محمد صدوقی، امیر محمد فراشاهی، حسین مولوی، علی بیطرفان، مهدی گلزار، علیرضا همایی فصیح، علی عطاران، علی‌اکبر نظری ثابت، جواد عابدی و محمدحسین فهمیده و سردار قاسم سلیمانی شهدایی هستند که سردیس آن‌ها در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد.

استفاده از 10 هنرمند برجسته کشوری در ساخت سردیس ها

پیام جوادیان در حاشیه آیین رونمایی از سردیس ۱۱ شهید اظهار داشت: در این مرحله از رونمایی از سردیس‌های شهید از ۱۰ شهید شاخص اقشار به همراه سردیس سردار حاج قاسم رونمایی به عمل آمد.

وی بابیان اینکه برای ساخت این سردیس‌ها، ۱۰ نفر از هنرمندان برجسته کشور انتخاب‌شده بودند، ابراز کرد: این سردیس‌ها در معابری که پیش‌ازاین به نام این شهدا نام‌گذاری شده‌اند، همزمان با روز اول محرم نصب خواهد شد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری قم تاکنون ۳۸ سردیس شهدا طراحی و در مناطق مختلف شهری نصب‌کرده است.

وی با تأکید اینکه دیوارنگاره‌های فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای آثار حجمی شهید قاسم سلیمانی در دست اجراست، عنوان کرد: همزمان با ماه محرم ۲۵ بیرق ویژه محرم در مسیرهای منتهی به حرم مطهر نصب‌شده است و تمامی المان‌های نوری به زمینه محرم تغییر خواهد یافت.

جوادیان خاطرنشان کرد: سردیس مرتفع ۳ متر و ۲۰ سانتی‌متری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در حال ساخت است که بعد از رونمایی در بلوار شهید سلیمانی نصب خواهد شد.

تقدیر از اقدامات پررنگ شهرداری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

علی‌اکبر خوش‌گفتار نیز در حاشیه رونمایی از سردیس ۱۱ شهید در گفتگویی اظهار داشت: نصب سردیس شهدا در نقاط مختلف شهر در برانگیختگی عمومی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأثیر زیادی دارد.

دبیر دومین کنگره ملی شهدای استان قم یادآور شد: ساخت سردیس، اجرای دیوارنگاره‌ها و نقوش برجسته، المان‌های شهری، نام‌گذاری معابر به اسامی شهدا و فضاسازی‌های محیطی بخشی از فعالیت‌های پرشمار شهرداری قم در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری قم یک‌نهاد فعال و پویا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، عنوان کرد: به‌صورت اجرایی باید گفت که شهرداری بیشترین اقدامات را درزمینه برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان را انجام داده است.

خوش‌گفتار با اشاره به تغییرات ملموس فضاهای شهری متناسب با دومین کنگره ملی شهدای استان، ابراز کرد: مردم هم‌اکنون در جای‌جای شهر شاهد حضور سردیس، المان، نقش برجسته و دیوارنگاره‌های مرتبط با شهدا هستند.

دستگاه‌های فرهنگی به کمک شهرداری بیایند

رئیس شورای اسلامی استان قم نیز در حاشیه رونمایی از سردیس ۱۱ شهید اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری در تمام مناسبت‌های دینی و ملی در کنار شهروندان است.

ماشاالله سعادتمند ادامه داد: از سایر دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگی انتظار می‌رود به کمک شهرداری آمده تا روند فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی وضعیت مطلوب‌تری به خود بگیرد.

رئیس شورای اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه شهرداری در خط مقدم اقدامات فرهنگی در شهر قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ، در استان قم ۳۰ دستگاه مسئولیت و بودجه مصوب دارند، اما آن چیزی که امروز در شهر رقم می‌خورد حاصل برنامه‌ریزی و فعالیت مجموعه مدیریت شهری است.