استاندار قم:

رونق تولید در قم نیازمند توسعه خوشه‌های شغلی است

استاندار قم گفت: برای رونق تولید در این استان باید بدنبال توسعه خوشه‌های شغلی با مزیت نسبی و اطمینان بخش از نظر پایداری اشتغال پیش برویم.

استاندار قم گفت: برای رونق تولید در این استان باید بدنبال توسعه خوشه‌های شغلی با مزیت نسبی و اطمینان بخش از نظر پایداری اشتغال پیش برویم.

سیدمحمد شاهچراغی در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری در سالن کرامت استانداری، افزود: چوب و مبلمان، کفش و دمپایی و انگشتر از ظرفیت‌های شغلی مهم استان می‌باشد که بازار مصرف و فروش آن در داخل و خارج از کشور فراهم است.

وی اظهار داشت:‌ خوشه‌های شغلی مانند کفش، چوب و مبلمان و انگشتر ظرفیت بالایی جهت توسعه در بین روستاها و همچنین اشتغال خانگی دارد.
وی بیان کرد: یکی از مباحث مهم در ارائه تسهیلات روستایی پرداخت و هزینه دقیق آن در مباحث مربوط به اشتغال پایدار است.
استاندار قم ادامه داد: در قالب بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه نیز امسال افزون بر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان روستایی پرداخت خواهد شد.
شاهچراغی، توسعه برخی مشاغل روستایی مانند گیاهان دارویی را بخاطر شرایط کم آبی استان ابهام آمیز ارزیابی کرد.

وی دربخش دیگری از سخنان  ویژگی زائرپذیری قم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای توسعه اقتصاد زیارت در این استان طرح‌هایی در حال بررسی است.

وی همچنین با اشاره به مصوبه راه اندازی چند پله برقی جدید در بازار شمسه در نزدیکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بر راه اندازی سریع این پروژه برای رفاه بیشتر و دسترسی بهتر زائران و شهروندان تاکید کرد.