فرماندار شهرستان کهک:

20هکتار زمین جدید به ناحیه صنعتی سیرو افزوده می‌شود

فرماندار شهرستان کهک با اشاره به ضرورت توسعه ناحیه صنعتی سیرو گفت: به زودی 20 هکتار زمین به ناحیه صنعتی سیرو الحاق می‌شود.

فرماندار شهرستان کهک با اشاره به ضرورت توسعه ناحیه صنعتی سیرو گفت: به زودی 20 هکتار زمین به ناحیه صنعتی سیرو الحاق می‌شود.

علی‌رضا گلچین‌پور فرماندار شهرستان کهک در گفتگو با فارس در قم با اشاره به وجود تعداد فراوان واحدهای تولید پوشاک که به صورت پراکنده در این شهرستان فعالیت دارند، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که پیگیر آن بودیم، توسعه ناحیه صنعتی سیرو است تا با این کار هم تسهیلات بیشتری در اختیار این واحدها قرار دهیم و هم به رونق اشتغال در شهرستان کمک شایانی کنیم.

وی افزود: ناحیه صنعتی سیرو واقع در شهرستان کهک است که در حال حاضر ۳۵ واحد تولیدی در آن وجود دارد، البته تعدادی از آن‌ها بنا به دلایلی تعطیل هستند، اما در واحدها و مشاغلی که فعالیت می‌کنند در چندسال اخیر رونق خوبی را در این مشاغل شاهد بوده‌ایم.

فرماندار کهک تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در ناحیه صنعتی سیرو انجام شده تصویب الحاق ۲۰ هکتار زمین به این ناحیه است که نهایی شده و به زودی الحاق خواهد شد. با انجام این کار علاوه بر متمرکز شدن واحدهای پراکنده، مشکلات مختلفی که در ناحیه صنعتی سیرو وجود دارد، حل خواهد شد. برای مثال یکی از اعتراضات مردم آن منطقه مربوط به فاضلاب کارخانه‌های شهرک سیرو است که در طرح الحاقی پیشنهاد راهکار مناسبی برای آن وجود دارد.

گلچین‌پور عنوان کرد: در شهرستان کهک حدود ۱۲۰ واحد تولیدی پوشاک در منازل و کارگاه‌های کوچک فعالیت می‌کنند، پیشنهادی که به استانداری داده‌ایم این است بعد از الحاق ۲۰ هکتار اراضی به ناحیه سیرو این واحدهای تولیدی را به شهرک منتقل کنیم، هدف ما از این کار این است که مشاغل خانگی را در شهرک متمرکز کنیم.

وی با اشاره به طرح مسکن ملی شهرستان کهک، بیان کرد: یکی از پروژه‌های مورد پیگیری طرح نهضت جهش تولید مسکن است که حدود ۵۰۰ متقاضی در ثبت‌نام اولیه داشته‌ایم و مقرر شده در فاز نخست ۱۰۰ واحد ساخته شود، استارت این کار امسال زده شده و تا به حال حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار کهک در پایان گفت: ما به دنبال این هستیم که همه امکانات مورد نیاز شهرستان را برای مردم کهک آماده کنیم، طرح‌های خوبی هم پیش‌بینی شده است که امیدواریم اعتبارات مورد نیاز را بتوانیم جذب کنیم  تا در راستای توسعه این شهرستان به مردم کهک خدمت‌رسانی کنیم.