همزمان با هفته دولت

بهره‌برداری از ۴۰ پروژه شهری قم با اعتباری بالغ‌ بر هزار میلیارد تومان

40 پروژه شهری قم همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ‌بر 10 هزار میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی و شهری به بهره‌برداری رسید.

40 پروژه شهری قم همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ‌بر 10 هزار میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی و شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهرنیوز، آیین بهره‌برداری و افتتاح از ۴۰ پروژه مدیریت شهری قم امروز با حضور معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، ذاکریان فرماندار قم، دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر، دکتر سقائیان نژاد شهردار، سید مهدی قریشی و ابوالقاسم مقیمی دیگر معاونان استاندار، ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی استان، اعضای شورای اسلامی شهر قم و معاونین شهردار به همراه شماری از مدیران استانی و شهری در مجموعه خدماتی و تفریحی کهکشان غدیر واقع در بلوار الغدیر برگزار شد.

این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف شهری مانند عمرانی، خدماتی، حمل‌ونقل و ترافیک، فرهنگی اجتماعی، فضای سبز، پسماند و… بوده است.

از مهم‌ترین پروژه‌های این مرحله از افتتاحیه‌های مدیریت شهری قم همزمان با هفته دولت می‌توان به بهره‌برداری از پروژه سرمایه‌گذاری کهکشان غدیر با ۲۸۵ میلیارد تومان اشاره کرد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای این مجتمع افزون بر ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال بوده که سهم شهرداری از آن مربوط به عرصه و مجوزات مربوطه است.

این طرح شاخص خدماتی تفریحی از سال ۹۵ در ۳۲ هزار مترمربع زیربنا و ۱۰هزار متر عرصه وارد فاز اجراشده بود که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید که با افتتاح آن حدود ۱۳۵ اشتغال مستقیم ایجادشده است.

افزایش سرانه خدماتی، تفریحی و گردشگری، افزایش ساعت ماندگاری زائران و اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۳۰ نفر از اهداف مهم این پروژه خدماتی تفریحی است.

موقعیت ویژه پردیسان قم برای بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری

مدیر منطقه هشت شهرداری قم در حاشیه بهره‌برداری از پروژه خدماتی تفریحی کهکشان غدیر در بلوار الغدیر با اشاره به اهمیت بحث سرمایه‌گذاری در توسعه و پیشرفت شهر اظهار داشت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری مانند پروژه کهکشان غدیر باعث رونق و توسعه شهر می‌شوند.

محمدحسین علی‌اکبری با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف آماده همکاری با سرمایه‌گذاران است، ابراز کرد: شهرداری قم همواره با مشوق‌های مختلف از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

وی در ادامه با به بهره‌برداری از پروژه کهکشان غدیر افزود: این مجموعه بیش از ۱۰هزار مترمربع زیربنا دارد که شامل کاربری‌هایی نظیر فوت کورت، سینما، تالار پذیرایی، شهربازی و… است.

علی‌اکبری با اشاره به موقعیت ویژه و مناسب این منطقه برای بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری گفت: ظرفیت‌هایی مانند بوستان غدیر، سرانه فضای سبز بالا به نسبت دیگر مناطق، سایت ۵۰هکتاری بوستان ملل، موقعیت مکانی منطقه و… ازجمله مزایای پردیسان برای سرمایه‌گذاران است.

فرهنگسرای مجازی “سرای شهر” در قم رونمایی شد

همچنین حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد در آیین بهره‌برداری از ۴۰ پروژه شهری قم و رونمایی از فرهنگسرای مجازی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: سامانه برخط سرای شهر با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بومی برای ایجاد ارتباط دوسویه بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، در قالب این نرم‌افزار و فرهنگ‌سرای مجازی آن، امکان ثبت‌نام دوره‌های مختلف و همچنین فضای تعاملی بین شهروندان و شهرداری به وجود آمده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: در قالب این سامانه به نحوی میز خدمت مجازی شهروندان عملیاتی شده و نظرات شهروندان مورداستفاده و بازخورد آن مورداستفاده مدیران در تصمیم‌گیری‌های شهری خواهد بود.

زمین تنیس بوستان علوی قم به بهره‌برداری رسید

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از زمین تنیس مجموعه بوستان علوی اظهار داشت: این زمین تنیس از استانداردهای لازم برخوردار بوده و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از زمین‌های ملی این رشته ورزشی یادکرد.

وی ‌دقت و کیفیت بالای احداث این زمین تنیس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری و افتتاح از این طرح ورزشی در مجموعه تفریحی بوستان علوی، افزون بر یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام‌شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ابراز کرد: این زمین به خاطر احداث در فضای باز ویژه آقایان است و شهرداری قم تلاش می‌کند در پروژه‌های آینده ورزشی، زمینی جهت استفاده بانوان نیز احداث کند.

مجموع اعتبارات افتتاحیه‌های این دوره طرح‌های شهرداری، بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.