آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در برگزاری کنگره ملی شهدا در قم

لزوم استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از آمادگی اوقاف برای همکاری برای اجرای کنگره خبر داد و گفت: باید باکارهای هنری و ساده در این زمان کوتاه فضای شهر را تغییر داده و به فضای ایثار و شهادت نزدیک کنیم.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از آمادگی اوقاف برای همکاری برای اجرای کنگره خبر داد و گفت: باید باکارهای هنری و ساده در این زمان کوتاه فضای شهر را تغییر داده و به فضای ایثار و شهادت نزدیک کنیم.

به گزارش شهرنیوز، مهدی قائم پناه در جلسه کمیته فضاسازی و تبلیغات کنگره شهدای استان قم که در شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد برای اجرای کنگره برنامه کاملی نوشته‌نشده است و باید به این موضوع توجه کنیم.

وی از استفاده از طرح‌های هنری در حوزه فرهنگ را مطرح کرد و افزود: باید باکارهای هنری و ساده در این زمان کوتاه فضای شهر را تغییر داده و به فضای ایثار و شهادت نزدیک کنیم.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از آمادگی اوقاف برای همکاری در جهت اجرای کنگره خبر داد و گفت: ما می‌توانیم بخشی از کارهای فرهنگی را انجام داده و فضای امام‌زادگان می‌تواند در اختیار کنگره قرار گیرد.

وی به اجتماع مردم در روزهای پنج‌شنبه‌ در امام‌زادگان اشاره کرد و گفت: روزهای پنج‌شنبه و اجتماع مردمی در این روز فرصت مناسبی برای کنگره بوده و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

قائم پناه تصریح کرد: مردم باید در اجرای این برنامه سهم بیشتری داشته باشند و از طایفه‌های مختلف دعوت به همکاری کنیم.

وی در پایان آزادسازی زندانیان غیر عمد به نام شهدا را نیز مطرح کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در ساخت نماهنگ نیز می‌تواند همکاری لازم را با کنگره داشته باشد و می‌توانیم ۳ هزار طلبه‌ای که در کانون مبلغان سازمان عضو هستند را برای کارهای فرهنگی کنگره بسیج کنیم.

لزوم توجه به فضای مجازی شهر در اقدامات فرهنگی کنگره شهدا

همچنین سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم به زمان باقی‌مانده تا برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: باید زمان را در نظر گرفته و برنامه‌های که امکان عملیاتی کردن آن راداریم، انجام دهیم.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد نوجوانان را جامعه هدف در کنگره دانست و افزود: باید در اجرای کنگره شهدا علاوه بر ورود ارگان‌ها و نهادها در کنار شهرداری مردم را نیز شریک کنیم و به فضای مجازی نیز اهمیت دهیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اهمیت مشارکت دیگر ارگان‌ها در برنامه‌های فرهنگی کنگره شهدا و به بازی گرفتن فعالان فضای مجازی تصریح کرد: می‌توانیم ۴۰ روز قبل از کنگره به‌صورت یک برنامه هماهنگ در مدارس به معرفی شهدا بپردازیم و مساجد، تکایا، دانشگاه و حوزه علمیه نیز باید در این برنامه همراه شوند.

وی ادامه داد: هر مسجد شهدای مشخصی دارد که می‌توانیم ۱۰ روز قبل از کنگره در مسجد ایستگاه صلواتی به نام شهدا و به نیت شهدا برپا کنند؛ برنامه‌های امسال روز قم را نیز با محوریت شهدا و با شعار”در سایه کریمه در جاده شهادت” برگزار می‌کنیم.

طباطبایی نژاد در پایان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزاری رویداد گردشگری در حوزه جهاد و مقاومت است که همسو با کنگره شهدا خواهد بود.