قم قهرمان بدمینتون المپیاد استعدادهای برتر ایران شد

تیم پسران هیات بدمینتون قم بالاتر از سایر رقبا در جایگاه نخست پیکارهای بدمینتون المپیاد استعدادهای برتر سال 1401 ورزش ایران جای گرفت.

تیم پسران هیات بدمینتون قم بالاتر از سایر رقبا در جایگاه نخست پیکارهای بدمینتون المپیاد استعدادهای برتر سال 1401 ورزش ایران جای گرفت.

به گزارش فارس، مسابقات بدمینتون سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران به مدت چهار روز با حضور 28 تیم و 127 بدمینتون‌باز به میزبانی استان مازندران در سالن دانشگاه علوم‌پزشکی شهر ساری به انجام رسید و تیم قم یکی از سکوهای اولی را فتح کرد.

در واقع از سه مدال طلایی که در این دوره از رقابت‌ها بین قهرمان بخش تیمی، نفر نخست قسمت انفرادی و تیم برتر بخش دوبل توزیع شد، تیم اعزامی هیات بدمینتون استان قم قم توانست مقام قهرمانی و نشان طلای بخش دونفره این دوره از پیکارها را به خود اختصاص دهد.

در این مسابقات بدمینتون‌بازان رده سنی زیر 15 سال برای کسب رتبه‌های برتر با یکدیگر رقابت کردند و نکته قابل توجه اینکه با توجه به شرایط سنی نماینده‌های اعزامی استان قم، این نفرات سال آینده نیز از نظر سنّی شرایط حضور در مسابقات همین رده المپیاد استعدادهای برتر ایران را دارند.

در این مسابقات تیم دو نفره محمدپرهام فراهانی و محمدمهدی کنعانی با شایستگی راهی دیدار نهایی شد و در فینال با برتری 2 بر صفر مقابل حریف تهرانی به مقام قهرمانی رسید، موفقیتی که نخبه‌های قمی با هدایت مربی جوان و خوش‌فکر بدمینتون قم امیر حاج‌اسماعیلیان رقم زدند.

این تیم متشکل در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران در رشته بدمینتون، متشکّل از چهار بدمینتون‌باز بود که تیم دو نفره سهراب حسینی و مهدی شاهی در مرحله یک چهارم نهایی به کار خود پایان داد و تیم قم در بخش تیمی نیز در جمع 16 تیم برتر از راهیابی به مرحله بعد بازماند تا نشان طلای فراهانی و کنعانی برگ زرّین دیگری در کارنامه بدمینتون قم به ثبت برساند.