یک مسئول در استانداری قم:

مرکز «نماد» هنوز نتوانسته نقش‌آفرینی لازم را داشته باشد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: اگر مرکز نماد به وظایف خود به‌طور کامل عمل می‌کرد امروز شاهد کنترل بخش بزرگی از آسیب‌های اجتماعی بودیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: اگر مرکز نماد به وظایف خود به‌طور کامل عمل می‌کرد امروز شاهد کنترل بخش بزرگی از آسیب‌های اجتماعی بودیم.

حسین غریب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت مرکز نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان یا “نماد”، اظهار کرد: متأسفانه مرکز نماد آن‌گونه که باید و شاید به دانش آموزان و خانواده‌ها معرفی نشده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: دانش آموزان و آموزش و پرورش ظرفیت ویژه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارند و باید از این بستر به بهترین شکل استفاده کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با بیان اینکه طبق رصدهای انجام‌شده اولویت اقدامات مرکز نماد بیش‌تر در حوزه مشاوره‌های تحصیلی است، مطرح کرد: همچنین در این راستا پیشنهاد داشتیم مرکز مانیتورینگ را برخط کنیم که طی فرآیند آن دوربین‌های حوالی مدرسه به این مرکز متصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیران مدرسه به دلیل فعالیت‌های زیاد امکان رصد دائم دوربین‌ها را ندارند، عنوان کرد: با برخط شدن مرکز مانیتورینگ امکان رصد دائم به وجود خواهد آمد.

غریب با تأکید بر اینکه مرکز نماد هنوز نتوانسته است نقش‌آفرینی لازم را داشته باشد، اضافه کرد: اگر مرکز نماد به وظایف خود به‌طور کامل عمل می‌کرد امروز شاهد کنترل بخش بزرگی از آسیب‌های اجتماعی بودیم.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان عملکرد موفقی در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته است تصریح کرد: نکته جالب این است که این افراد از ظرفیت‌های علمی موجود در استان قم استفاده کرده و موفق شدند ولی متأسفانه این ظرفیت‌ها هنوز در استان قم ناشناخته هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به سهم ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی استان قم از بودجه کاهش آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: بخش اعظمی از این بودجه نیز به موضوع مبارزه با مواد مخدر اختصاص دارد.